«Η κυβέρνηση γυρίζει την πλάτη στην ελληνόγλωσση εκπαίδευση και στον ελληνισμό της διασποράς»
Στην κοινή συνεδρίαση των Επιτροπών Ελληνισμού της Διασποράς και Μορφωτικών Υποθέσεων, ο Στέφανος Παραστατίδης βουλευτής Κιλκίς και υπεύθυνος ΚΤΕ Παιδείας ΠΑΣΟΚ/Κίνημα Αλλαγής, προχώρησε σε μια εκτενή και ουσιαστική τοποθέτηση για την κατάσταση της ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης στο εξωτερικό, υπογραμμίζοντας πως
πρόκειται για ένα από τα πιο ευαίσθητα και κρίσιμα ζητήματα της ελληνικής εκπαιδευτικής και εξωτερικής πολιτικής.
Σε ένα τόσο κρίσιμο ζήτημα η πολιτική ηγεσία επέλεξε να απουσιάζει, αφού η συνεδρίαση πραγματοποιήθηκε χωρίς την παρουσία υπουργού – υφυπουργού. Είναι μία επιλογή βαθιάς απαξίωσης:
της εκπαιδευτικής κοινότητας και όλων των εμπλεκομένων με την ελληνόγλωσση εκπαίδευσης στο εξωτερικό
των θεσμικών οργάνων της
Βουλής
αλλά κυρίως του διαλόγου και
της λογοδοσίας.
Με την απουσία αυτή, έξι μήνες
μετά το έγγραφο αίτημα των βουλευτών του ΠΑΣΟΚ για
κοινή συνεδρίαση με την
παρουσία της πολιτικής ηγεσίας, το Υπουργείο αποκάλυψε την
αδιαφορία του για το θέμα αλλά
και το έλλειμμα σχεδιασμού και πολιτικής βούλησης.
Το Υπουργείο απουσίασε από το
διάλογο όπως απουσιάζει και από το πρόβλημα.
Στην παρέμβασή του ο Στέφανος
Παραστατίδης τόνισε ότι η ελληνόγλωσση εκπαίδευση δεν
αποτελεί απλώς μία διοικητική
αρμοδιότητα· αποτελεί «υπαρξιακό ζήτημα» για τον
Ελληνισμό, καθώς συνδέεται με
το δικαίωμα των παιδιών της Διασποράς να μαθαίνουν τη
γλώσσα, τον πολιτισμό και την
ιστορική τους ταυτότητα, όπου κι αν ζουν. «Ο ελληνισμός της
Διασποράς είναι η Μεγάλη
Ελλάδα», σημείωσε χαρακτηριστικά, επισημαίνοντας πως η
σύνδεση νέων γενεών με την
πατρίδα δεν πρέπει να αφεθεί στην τύχη.
Ακόμη πιο προβληματική χαρακτήρισε
την μη πρόσκληση των εκπροσώπων της
ομογένειας, παρά το ότι είχαν
αποστείλει πλήθος επιστολών από περιοχές με έντονη
ελληνική παρουσία όπως η Βάδη
Βυτεμβέργη, η Βόρεια Ρηνανία-Βεστφαλία και η Βαυαρία.
Κατέθεσε μάλιστα στα πρακτικά
κοινή επιστολή γονέων από εννέα ευρωπαϊκές χώρες, την
πρώτη που συντάσσεται σε
τέτοια κλίμακα, προκειμένου να αναδείξει την κρισιμότητα της
κατάστασης.
Τόνισε επίσης ότι η συνεδρίαση
πραγματοποιήθηκε χωρίς να έχει προηγουμένως κατατεθεί
καμία γραπτή αξιολόγηση, καμία
έκθεση προόδου, κανένα στατιστικό στοιχείο ή πλάνο
σχεδιασμού από το Υπουργείο,
γεγονός που «αφαιρεί το θεμέλιο κάθε σοβαρής
συζήτησης» και οδηγεί σε μια
«τελετουργία ανακύκλωσης των ίδιων διαπιστώσεων».
Το ΠΑΣΟΚ έχει επανειλημμένα
επισημάνει τις χρόνιες αδυναμίες του συστήματος: τραγικές
ελλείψεις εκπαιδευτικών,
απαρχαιωμένα ή υποβαθμισμένα προγράμματα σπουδών,
μηδενική ουσιαστική υποστήριξη
μαθητών με αναπηρίες, υποχρηματοδότηση, ανυπαρξία
σύγχρονων εργαλείων μάθησης
και δομές που στηρίζονται περισσότερο στις θυσίες των
γονέων παρά σε ένα συνεκτικό
κρατικό σχέδιο. «Αυτό συνιστά προσβολή για μια χώρα που
έχει συνταγματική υποχρέωση να
στηρίζει τον Ελληνισμό της Διασποράς».
Κλείνοντας, ο κος
Παραστατίδης, παρουσίασε τις βασικές προτάσεις του ΠΑΣΟΚ για μια
πραγματική μεταρρύθμιση της
ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης:
• κατάρτιση Εθνικού Σχεδίου
Εκπαίδευσης της Διασποράς με στοιχεία και δημογραφικές
προβολές,
• μόνιμο μηχανισμό συλλογής
δεδομένων μέσω πρεσβειών και γραφείων εκπαίδευσης,
• ριζική αναμόρφωση του
πλαισίου αποσπάσεων,
• σύγχρονο πρόγραμμα σπουδών
προσαρμοσμένο στα δίγλωσσα παιδιά,
• πλήρη υποστήριξη μαθητών με
αναπηρίες,
• ενίσχυση των διακρατικών
συνεργασιών,
• σταθερή αξιοποίηση ψηφιακών
μαθημάτων ως οργανωμένο εργαλείο μάθησης.
«Η Διασπορά μάς ζητά
σοβαρότητα, συνέπεια και κράτος. Και αυτή είναι η δική μας
πολιτική ευθύνη.»
Δείτε την ομιλία του κου
Παραστατίδη εδώ


















Δεν υπάρχουν σχόλια