Τυχαία Ανάρτηση
Performance
Cute
My Place
Racing
Videos
Εμφανιζόμενη ανάρτηση
ΑΡΘΡΟ ΦΑΝΟΥΛΑΣ ΑΡΓΥΡΟΥ: «ΣΥΜΦΩΝΙΑ» 3ΗΣ ΒΙΕΝΝΗΣ 1975 - ΠΟΥ ΔΕΝ ΥΠΗΡΞΕ ΠΟΤΕ!!!
Ήταν η «Επιχείρηση Mayflower» για ανταλλαγή πληθυσμών και η προειδοποίηση Θεοφίλου που αγνοήθηκε… ΑΡΘΡΟ ΦΑΝΟΥΛΑΣ ΑΡΓΥΡΟΥ Γλ. Κληρίδης ...
ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ
Τελευταίες Αναρτήσεις
Ήταν η «Επιχείρηση Mayflower» για ανταλλαγή πληθυσμών και η προειδοποίηση
Θεοφίλου που αγνοήθηκε…
ΑΡΘΡΟ ΦΑΝΟΥΛΑΣ ΑΡΓΥΡΟΥ
Γλ. Κληρίδης και Αρχιεπίσκοπος Μακάριος.
Η παραπλανητικά αποκαλούμενη «Συμφωνία 3ης
Βιέννης» δεν υπήρξε ποτέ! Ήταν ακόμα μία ασυγχώρητη και ενσυνείδητη
παραπλάνηση, όπως την ανύπαρκτη «Συμφωνία» Μακαρίου/Ντενκτάς 1977, η
οποία, όπως αποκαλύψαμε, δεν ήταν τίποτα παραπάνω από 4 κατευθυντήριες
γραμμές που αναφέρθηκαν στα πρακτικά συνάντησης στη Λευκωσία Μακαρίου/Ντενκτάς,
προεδρεύοντος τού τότε ΓΓ του ΟΗΕ Κ. Βάλντχαϊμ, οδηγίες για επανέναρξη των
ενδοκοινοτικών συνομιλιών. Δίχως καμία νομική ή διαχρονική ισχύ, ΔΙΧΩΣ
ΥΠΟΓΡΑΦΕΣ…
Σχετικά δε με την 3η Βιέννη (ή Γ’ Βιέννη) έγραψα
και γι’ αυτήν στις 5/7/2022, «Το Φόρεϊν Όφις, ο Θ. Θεοφίλου, οι
υποταγμένοι και η ‘‘Επιχείρηση Mayflower’’».
Επανέρχομαι και για το θέμα αυτό, τόσο για
υπενθύμιση όσο και γνώση των νεότερων που δεν γνωρίζουν, περιλαμβανομένων των
βουλευτών της Κυπριακής Βουλής και όσων γνωρίζουν και επιλέγουν την ένοχη
σιωπή…
Κατ’ αρχάς στις 26/6/2022 ο αγαπητός Μιχάλης
Σταυρή έγραψε στη «Σημερινή» «Ένα ‘‘προφητικό’’ σημείωμα στις παραμονές της Γ΄
Βιέννης», στο οποίο φανέρωσε ότι ο κ. Θεόφιλος Θεοφίλου, πρώην μέλος της
διπλωματικής υπηρεσίας της ΚΔ, στις 25/7/1975 είχε προειδοποιήσει τον τότε Υπ.
Εξωτερικών, Ιωάννη Χριστοφίδη, με τρανταχτά τεκμήρια να μη δεχόντουσαν το
τουρκικό αίτημα για μετακίνηση Τ/κ από τα ελεύθερα στα κατεχόμενα. Πιο καθαρά,
ανταλλαγή πληθυσμών. Ο κ. Θεοφίλου τόνισε ότι αυτό θα αποτελούσε έμμεση αποδοχή
της αρχής της διζωνικής ομοσπονδίας και προϋπόθεση για επίτευξη των
στόχων της Τουρκίας. Έγραψε μεταξύ άλλων:
«Και όταν η ιδία η κυπριακή Κυβέρνησις πράττει
και ενεργεί κατά τρόπον προάγοντα την λύσιν της διζωνικής ομοσπονδίας ή της
χαλαράς συνομοσπονδίας, πώς θα δυνηθή μετά εις την τράπεζαν των
διαπραγματεύσεων να απορρίψη την τοιαύτην λύσιν, να προτείνη και να υποστηρίξη
λύσιν πολυπεριφερειακής ομοσπονδίας;».
Δεν γνώριζε τότε ο κ. Θεοφίλου ότι Μακάριος και
Κληρίδης είχαν ήδη δεχθεί τη ΔΔΟ…
Η 3η Βιέννη, 2/8/1975 - «Operation
Mayflower»
Μια από τις βασικότερες πτυχές των συνομιλιών που
διεξήχθησαν στη Βιέννη στον τρίτο γύρο των συνομιλιών το 1975 και θεωρείται
απαράδεκτη και υποταγμένη στις ξένες προτροπές, ήταν η αποδοχή του τουρκικού
αιτήματος της μετακίνησης τουρκικού πληθυσμού από τα ελεύθερα στα κατεχόμενα,
με τη συγκατάθεση της κυπριακής Κυβέρνησης. Η 3η Βιέννη, λοιπόν, ήταν
ανακοινωθέν του ΟΗΕ μετά τη συνάντηση Κληρίδη/Ντενκτάς και όχι «Συμφωνία» και
το οποίο επίτευγμα οι Βρετανοί ονόμασαν «Operation Mayflower». Έλαβεν
χώραν στον τρίτο γύρο των συνομιλιών, 31 Ιουλίου - 2 Αυγούστου 1975.
Στις 25/3/1975, έγραψε η βρετανική Πρεσβεία στην
Άγκυρα προς το Υπουργείο Εξωτερικών και Κοινοπολιτείας στο Λονδίνο: «…Κατ’
αρχήν, οι Τούρκοι έχουν σε μεγάλο βαθμό εξασφαλίσει όλα όσα χρειαζόντουσαν στο
νησί. Εκείνο που στερούνται είναι α) τη μεταφορά και των υπολοίπων
Τουρκοκυπρίων (στα κατεχόμενα από τα ελεύθερα) και β) την ελληνική συγκατάθεση
σε ένα αδύνατο ομοσπονδιακό σύστημα…».
«Με την ανταλλαγή πληθυσμών (Συμφωνία Γ΄ Βιέννης)
θεμελιώθηκε η διζωνική» άρθρο μ. Κωστάκη Αντωνίου, «Σημερινή», 3/8/2017.
Διγλωσσία
Η αποδοχή της ανταλλαγής πληθυσμών στη συνεννόηση
της 3ης Βιέννης ήταν μια ειρωνική διγλωσσία, γιατί μόλις τον Ιανουάριο του 1975
η ίδια η Κυβέρνηση Μακαρίου με τη Βουλή της είχαν σχίσει τα ιμάτιά τους για τη
μονομερή απόφαση του Βρετανού Υπ. Εξωτερικών και Κοινοπολιτείας Τζέιμς Κάλαχαν
να δεχθεί το τουρκικό αίτημα και να στείλει τους 8.500 Τουρκοκύπριους στη Βάση
Ακρωτηρίου, στα ΚΑΤΕΧΟΜΕΝΑ μέσω ΤΟΥΡΚΙΑΣ με τουρκικά αεροπλάνα.
Βλέπε δύο άρθρα μου στη «Σημερινή»: «Ο James
Callaghan, οι 8.500 Τ/κ στη Βάση Ακρωτηρίου, ο Πανίκος Δημητρίου και τα
‘‘ηττημένα μυαλά’’», 9/5/2022.
«Ο James Callaghan και τα παραλειπόμενα για τους
8.500 Τ/κ στο Ακρωτήρι»,16/5/2022.
ΒΡΕΤΑΝΙΚΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ ΣΤΟΝ ΚΛΗΡΙΔΗ ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΤΗΝ 3η
ΒΙΕΝΝΗ ΝΑ ΑΓΝΟΗΣΕΙ ΤΗΝ ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
Αξιωματούχος του Φόρεϊν Όφις, εβδομάδες πριν από
το σημείωμα Θεοφίλου, στις 24/4/1975 ενδιαφερόταν πολύ περισσότερο να πειστεί ο
Κληρίδης να έπαιρνε θάρρος με τα δύο του χέρια και να διαπραγματευόταν στη
Βιέννη πέραν των οδηγιών που έχει (εννοείται από την κυπριακή Κυβέρνηση). Και
ότι οι ίδιοι (Βρετανοί) δεν έπρεπε να αναμειχθούν, η παρουσία τους θα βρομούσε
από ένα μίλι μακριά (stick out a mile). Εντούτοις, Βρετανοί
αξιωματούχοι (και ο ίδιος) παρευρέθησαν στην 3η Βιέννη και επέβλεψαν τις
συνομιλίες...
Παράλληλα ο Βρετανός Ύπατος Αρμοστής στη Λευκωσία
(17/6/1975) έγραψε ότι πίεζε τον Αρχιεπίσκοπο για αποδοχή της Διζωνικής, ότι οι
Έλληνες έπρεπε να σκεφθούν για μια προκαταρκτική αποδοχή της Διζωνικής
Ομοσπονδίας και να είναι διατεθειμένοι να προχωρήσουν να συμφωνήσουν με την
τουρκική πλευρά για μιαν αδύνατη κεντρική κυβέρνηση…
Η προειδοποίηση Θεοφίλου αγνοήθηκε, ο Γλαύκος
Κληρίδης εισάκουσε (και όχι για πρώτη φορά!) τους κηδεμόνες Βρετανούς, δέχθηκε
τη ΔΔΟ και ζήτησε προστασία (!) από την αξιωματούχο του Φόρεϊν Όφις,
δίδα Maeve Fort, η οποία βρισκόταν στη Βιέννη. Η Fort μεταβίβασε την
έκκληση στο Λονδίνο, το οποίο αμέσως παραχώρησε «άσυλο» τόσο για τον ίδιο, όσο
και για την οικογένειά του. Αλλά τελικά δεν το χρειάστηκαν...
Και ο Μακάριος είχε δεχθεί τον ίδιο καιρό τη ΔΔΟ
και ενημέρωσε Βρετανούς και Αμερικανούς, αλλά δεν θα το έλεγε μέχρι συμφωνίας…
10 μέρες μετά το ανακοινωθέν έγινε η μεταφορά των
Τ/κ προς τα κατεχόμενα. Για τους Ε/κ στην Καρπασία και Κερύνεια ακολούθησε η
μαζική εκδίωξη…
Ο «διζωνικός» χάρτης με Τύμπου
Την 1η Απριλίου 1977 ο Βρετανός αξιωματούχος -ο
ίδιος που είχε εισηγηθεί όπως ο Κληρίδης στην 3η Βιέννη προχωρήσει πέραν των
όρων εντολής του- έγραψε πως την προηγούμενη ο Τάσσος Παπαδόπουλος κατέθεσε τον
χάρτη των Ελληνοκυπρίων... αφήνοντας στους Τ/κ και το αεροδρόμιο «Ερτζιάν»
(σ.σ. στην κατεχόμενη Τύμπου)...
Είναι ιστορικό τεκμήριο η προειδοποίηση του κ. Θ.
Θεοφίλου. Αποδεικνύει και επιβεβαιώνει πόσο επικίνδυνα «διαπραγματεύθηκε» η
δική μας πλευρά όλα τα χρόνια εις βάρος της εθνικής μας υπόθεσης και των
δικαίων της πατρίδας και λαού μας…
Λένε πως, ακόμα και στις πιο διεφθαρμένες
δυνάμεις, πάντοτε υπάρχει ένας που αντιστέκεται και κάνει τη διαφορά. Αυτό θα
πρέπει να ισχύει για τον κ. Θεόφιλο Θεοφίλου. Έστω και με καθυστέρηση δεκαετιών
να αποκαλυφθεί και να αξιολογηθεί...
(Πηγές – Βρετανικό Εθνικό Αρχείο, και βιβλίο
γράφουσας «Διζωνική vs Δημοκρατία» 1955-2019).
*Ερευνήτρια/δημοσιογράφος
Το σημείωμα Θ. Θεοφίλου (από δημ. Μ. Σταυρή).
Πίνακες των Βρετανών για την επιχείρηση της 3ης
Βιέννης… - Βιβλίο Φ.Α. «Διζωνική vs Δημοκρατία 1955-2019».
ΑΡΘΡΑ
(Kilkiswebtv.gr : Το
παρών Δελτίο Τύπου δημοσιεύεται όπως παρελήφθη από τον Δήμο Κιλκίς, με τις
γραμματοσειρές που εναλλάσσονται σε μέγεθος και την αλλαγή σειρών με ευθύνη του
Δήμου Κιλκίς).
Κλειστό Δημοτικό Κολυμβητήριο και Προπονητήριο στον χώρο κάτω από
τις κερκίδες του Δημοτικού Σταδίου Κιλκίς είναι τα δώρα της σημερινής επίσκεψης
του Υπουργού Αθλητισμού Γιάννη Βρούτση στον Δήμο Κιλκίς σε μια προσπάθεια ισχυροποίησης
των αθλητικών υποδομών του.
Ο Υπουργός Αθλητισμού επαναβεβαίωσε
τη χρηματοδότηση του Κλειστού Δημοτικού Κολυμβητηρίου ύψους 3.000.000 ευρώ από
το Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης του Υπουργείου και μαζί με τον Δήμαρχο Κιλκίς Δημήτρη
Κυριακίδη και τον Αντιπρόεδρο της Βουλής, βουλευτή Γιώργο
Γεωργαντά πραγματοποίησαν επιτόπια αυτοψία στη δημοτική
έκταση των τριάντα πέντε στρεμμάτων, πλησίον των δύο Κλειστών Γυμναστηρίων, που
έχει δεσμευθεί για την ανάπτυξη των κολυμβητικών εγκαταστάσεων. Ο κ. Βρούτσης
εξέφρασε την ευαρέσκειά του καθώς όπως τόνισε για το Δημοτικό
Κολυμβητήριο, ένα όνειρο γίνεται, επιτέλους, πράξη ύστερα από πενήντα χρόνια
και προσέθεσε ότι για την περίπτωση του Κιλκίς κινήθηκαν πολύ γρήγορα οι
διαδικασίες για την ολοκλήρωση του φακέλου και τη συμμετοχή του Δήμου στους
δυνητικούς δικαιούχους της πρόσκλησης. Αναφερόμενος στον προγραμματισμό του
τομέα ευθύνης του σημείωσε ότι για λόγους δίκαιης και ισόρροπης ανάπτυξης κάθε
νομός πρέπει να διαθέτει ένα κολυμβητήριο.
Προς επίρρωση του ισχυρισμού του ο
Δήμαρχος Κιλκίς ανέφερε ότι μετά την επικείμενη οριστική πράξη ένταξης του
έργου, ο Δήμος Κιλκίς θα προκηρύξει τη δημοπράτηση της μελέτης εκτιμώντας ότι
το έργο θα συμβασιοποιηθεί στο τέλος της χρονιάς. Από την πλευρά του ο κ.
Γεωργαντάς συνεχάρη τον Δήμο Κιλκίς για τα γρήγορα ανακλαστικά που επέδειξε
στις τεχνικές απαιτήσεις ωρίμανσης των μελετών του έργου και σημείωσε ότι με το
Δημοτικό Κολυμβητήριο θα αποκατασταθεί μια αδικία χρόνων στον τόπο.
Ο Υπουργός Αθλητισμού περιηγήθηκε
το μεσημέρι στις εγκαταστάσεις του νέου Κλειστού Γυμναστηρίου, όπου εκείνη τη
στιγμή έκανε προπόνηση η γυναικεία ομάδα βόλλεϊ του ‘’Άτλαντα’’ και συνομίλησε
με τις παίκτριες, και στο δημοτικό γήπεδο και έμεινε εντυπωσιασμένος από τις
εγκαταστάσεις του. Δήλωσε εμφατικά ότι είναι από τις πιο σύγχρονες αθλητικές
εγκαταστάσεις που έχει επισκεφθεί στον ελλαδικό χώρο και ότι συνδυαστικά με τις
υποδομές κολυμβητηρίου, στίβου και γηπέδου στον ενιαίο δημοτικό χώρο θα
δημιουργηθεί μια μεγάλη αθλητική κυψέλη.
Ανταποκρινόμενος στο αίτημα που του
έθεσε ο Δήμαρχος Κιλκίς ανακοίνωσε τη χρηματοδότηση με 200.000 ευρώ του
Προπονητηρίου, που βρίσκεται κάτω από τις κερκίδες και μένει ως έργο σε
εκκρεμότητα εδώ και δεκαετίες.
Συνοδευόμενος από τον ολυμπιονίκη Πύρρο
Δήμα, την Χριστίνα Σιούτη και τον Ζαννή Αλαφραγκή, παγκόσμιους πρωταθλητές στην υδατοσφαίριση ο κ.
Βρούτσης επισκέφθηκε το Δημαρχείο Κιλκίς, όπου μαζί με τον Δήμαρχο τον
υποδέχθηκαν ο Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου Γιάννης
Χατζηαποστόλου, οι Αντιδήμαρχοι Νικόλαος
Γιαρήμαγας, Ανέστης Πογέλης, Αιμίλιος Νικολαϊδης, Θεμιστοκλής Ανθρακίδης, Θεμιστοκλής Κοσμίδης, Γιώργος Μπαλάσκας, Δημήτρης Θεοδωρίδης, Αικατερίνη Γιαννακούλα – Ζιούτα, Ελένη Πατλάκη, και οι εντεταλμένοι δημοτικοί σύμβουλοι Αναστάσιος Καζαντζίδης, Δημήτρης Φωτιάδης και Νικόλαος Αβραμίδης.
Η επίσκεψη του Υπουργού
Αθλητισμού ολοκληρώθηκε στο Συνεδριακό Κέντρο Κιλκίς, με συνάντηση
γνωριμίας με τους Αθλητικούς Συλλόγους του τόπου.
Ο Δήμαρχος Κιλκίς έκανε μια σύντομη
αναφορά στα σχεδιαζόμενα έργα και στις παρεχόμενες ενισχυτικές υποδομές
(αθλητικός πυρήνας, γήπεδα ποδοσφαίρου 5Χ5 , αναπλάσεις στις Σχολικές Αυλές με
οργανωμένους χώρους άθλησης, τακτική ανανέωση αθλητικού εξοπλισμού) που
φανερώνουν την φιλαθλητική πολιτική της Δημοτικής Αρχής και εξήρε το επίπεδο
συνεργασίας της με τους Αθλητικούς Συλλόγους οι οποίοι έχουν επιχορηγηθεί από
το 2019 μέχρι σήμερα με πίστωση 781.464 ευρώ.
Στη συνέχεια ο κ. Βρούτσης αφού
ευχαρίστησε τους εκπροσώπους τους για την ανιδιοτελή συνεισφορά στον αθλητισμό
και την κοινωνία αναφέρθηκε στον ψηφιακό ‘’Κούρο’’ τη μεγαλύτερη, όπως τη χαρακτήρισε,
οργανωτική μεταρρύθμιση στον χώρο του αθλητισμού , που συνιστά ένα αξιόπιστο
ψηφιακό εργαλείο, το οποίο αποτυπώνει πλήρως την αθλητική ταυτότητα κάθε
περιοχής σε Αθλητικούς Συλλόγους και αθλητές.
Στην πλατφόρμα του e-Kouros ΙΙΙ για
το 2025 έχουν καταγραφεί εξήντα ένα Αθλητικά Σωματεία, είκοσι ένα αθλήματα, δύο
χιλιάδες εκατόν είκοσι αθλητές και πεντακόσιες έξι αθλήτριες. Η συμμετοχή
στo e-Kouros ΙΙΙ είναι προαπαιτούμενο για την οικονομική ενίσχυση κάθε
αθλητικού φορέα από το Υπουργείο Αθλητισμού.
Ο κ. Βρούτσης ενημέρωσε τους
Αθλητικούς Συλλόγους για τις θετικές εξελίξεις στα έργα του Δημοτικού
Κολυμβητηρίου και του Προπονητηρίου και ευχήθηκε να είναι καλοτάξιδα, και για
το Κολυμβητήριο σύντομα να ενταχθεί στην ψηφιακή πλατφόρμα του e- Kouros το
πρώτο Σωματείο Υγρού Στίβου Κιλκίς.
Στη συνάντηση συμμετείχαν Πρόεδροι
και εκπρόσωποι της ΕΠΣΚ, του Κιλκισιακού, του ‘’Αλέξανδρου’’, του ΓΑΣΚ, του
‘’Αίαντα’’, του ‘’Άτλαντα’’, του ‘’Αετού’’, της ‘’Κούπας’’, του Τένις, του
Ιππικού Ομίλου, του Σκοπευτικού Συλλόγου ‘’Άρτεμις’’, του Συλλόγου
Δρομέων, του Σκακιστικού Συλλόγου, της ‘’Τόλμης’’, του Ορειβατικού
Συλλόγου, του ΑΟΚ, του Α.Ο. ‘’Ατρόμητοι’’, του ‘’Αριστοτέλη’’, της ‘’Ολυμπιακής
Φλόγας’’, των Ποντίων Κιλκίς 1989, του Χωμάτινου Μηχανοκίνητου Αθλητισμού, του
Αγωνιστικού Τραμπολίνου ‘’Οδυσσέας’’ Καμπάνη, των ποδοσφαιρικών ομάδων ΠΑΟΚ
Κρηστώνης, του ΠΑΟΚ Κεντρικού, του ‘’Ποντιακού’’ Νέας Σάντας, του ‘’Απόλλωνα’’
Μαυρονερίου, της ‘’Δόξας’’ Βαπτιστή, της ‘’Δόξας’’ Καμπάνη, της ‘’Δόξας’’
Χέρσου, του ‘’Ηρακλή’’ Αργυρούπολης, της ‘’Θύελλας’’ Δοϊράνης, του
‘’Ατρόμητου’’ Παλαιού Αγιονερίου, της ‘’Νίκης’’ Ευκαρπίας, του ‘Αστέρα’’
Μεγάλης Βρύσης, της ‘’Σπίθας’’ Κορομηλιάς, του ‘’Ερμή’’ Τερπύλλου, του
‘’Στερναϊκού’’ Μεγάλης Στέρνας, του Α.Ο. Καστανέων, του ‘’Ολυμπιακού’’
Γαλλικού, του ΠΑΟΝΕ Επταλόφου, του ‘’Κεραυνού’’ Χωρυγίου, των Παλαιμάχων ΑΟΚ
και των Βετεράνων ΑΟΚ
Στο περιθώριο της επίσκεψής του στο
Κιλκίς ο Υπουργός Αθλητισμού, ο οποίος εκλέγεται στην Περιφέρεια Κυκλάδων,
πραγματοποίησε ένα σύντομο προσκύνημα στο Πάρκο Ανδριωτών της Δημοτικής
Κοινότητας Καμπάνη, τα αποκαλυπτήρια μετονομασίας του οποίου έγιναν σαν σήμερα
πριν από επτά χρόνια και κατέθεσε μαζί με τον Ζαννή Αλαφραγκή, που κατάγεται
από τις Στενιές Άνδρου, τόπο όπου γεννήθηκε ο Αντώνης Καμπάνης, στεφάνι στη
μνήμη του ηρωικώς πεσόντα Συνταγματάρχη στη Μάχη του Κιλκίς.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ - ΕΛΛΑΔΑ
Εάν δεν έχετε μνήμη, εάν δεν
θυμάστε τι μας έλεγαν για το κολυμβητήριο που επρόκειτο να κατασκευασθεί στο
Κιλκίς, Ολυμπιακών διαστάσεων, ώστε να διεξάγονται διεθνείς και Εθνικοί αγώνες για
όλη την Βόρεια Ελλάδα, εάν δεν θυμάστε τι μας έλεγαν οι κ.κ. Γ. Γεωργαντάς και
Γ. Φλωρίδης το Μάϊο του 2025 στην αίθουσα του Επιμελητηρίου (Βασίλης Σεργιαννίδης
) τότε μπορείτε να αρκεστείτε στις νέες υποσχέσεις του Υφυπουργού Αθλητισμού κ.
Βρούτση που υπόσχεται το τι μπορεί να κάνει η επόμενη κυβέρνηση, που σίγουρα
δεν θα είναι ούτε αυτός αλλά ούτε και η Μητσοτακική Δημοκρατία.
Υποσχέσεις για την επόμενη
Κυβέρνηση με ποιος ξέρει ποιόν Πρωθυπουργό και ποιο Υπουργό Αθλητισμού.
Όμως σήμερα ο δήμαρχος του
Κιλκίς δήλωσε με έμφαση πως με κυβέρνηση Μητσοτάκη θα κατασκευασθούν τα
κολυμβητήρια στο Κιλκίς και στον Δήμο Παιονίας! Δηλαδή θα είναι έτοιμα το
αργότερο μέχρι τις εκλογές του Μαρτίου του 2027! ( Μη γελάτε, ακούστε το
βίντεο)
https://www.youtube.com/watch?v=3Tb87wM5pvs
ΚΥΡΙΑΚΙΔΗΣ
ΘΕΟΦΙΛΟΣ
Αδέσμευτος
Δημοσιογράφος από το 1973
Από το 1973 άρχισα να
ασχολούμαι με την αθλητική δημοσιογραφία στις εφημερίδες ΑΘΛΗΤΙΚΆ ΝΕΑ της
Θεσσαλονίκης, του Καμπάνη. Κατόπιν με την εφημερίδα ΑΘΛΗΤΙΚΉ ΗΧΩ των Αθηνών και
τέλος με την Αθλητική ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ, την Δευτεριάτικη αθλητική εφημερίδα της Εφημερίδας Μακεδονίας.
Συντάκτης
της εφημερίδος «ΜΑΧΗΤΗΣ» 1979-1980
Συνεργάτης
των εφημερίδων «ΝΕΑ ΠΟΡΕΙΑ», ¨ΧΡΟΝΟΣ»
και «ΓΝΩΜΗ ΚΙΛΚΙΣ – ΠΑΙΟΝΙΑΣ»
Δημιουργός
της “gnomi web tv” «kilkiswebtv”
και «kilkiswebnews.press»
Ραδιοφωνικός
παραγωγός στο «εναλλακτικό ραδιόφωνο» στο
Κιλκίς 1989 και ραδιοφωνικός παραγωγός στο «Ράδιο Σύνορα» στο Πολύκαστρο Κιλκίς
του Θεόφιλου Μασμανίδη.
Ο
μοναδικός Διαπιστευμένος δημοσιογράφος στο ΝΑΤΟ και στο Υπουργείο Εθνικής Άμυνας,
από το Ν. Κιλκίς.
Ο
μόνος δημοσιογράφος με τις περισσότερες αποκλειστικές συνεντεύξεις με αρχηγούς
κομμάτων, υποψηφίων Ευρωβουλευτών, εκλεγμένων Ευρωβουλευτών, Υπουργών Ν.Δ. –
ΠΑΣΟΚ – ΣΥΡΙΖΑ, Υφυπουργών, βουλευτών και πολιτικών μη Κιλκισιωτών, καθηγητές
πανεπιστημίων, μεγάλοι αθλητές, συγγραφείς που τα βιβλία τους έγιναν μπεστ σέλερ. Πολλούς γνωστούς τραγουδιστές,
ηθοποιούς, καθηγητές δημοσιογραφίας και δημοσιογράφους
παγκοσμίως γνωστούς, καθώς και ζωγράφους γνωστούς στο Πανελλήνιο.
Επίσης στρατηγούς, στρατάρχες, Μητροπολίτες,
ηγούμενους κ.λ.π. Και φυσικά πρόσωπα της
Κιλκισιώτικης κοινωνικής, πολιτικής,
αθλητικής, επιστημονικής ζωής.
Γαλ.
Δ΄16 «Ώστε εχθρός υμών γέγονα αληθεύων υμίν»
ΕΡΜΗΝΕΙΑ:
«Ώστε τώρα έγινα εχθρός σας, επειδή σας λέω την αλήθεια;»
ΘΕΟΦΙΛΟΣ
ΚΥΡΙΑΚΙΔΗΣ: Θα λέμε την αλήθεια χωρίς καμία προσπάθεια να συμβιβαστούμε με την
σκέψη των πολλών ή ακόμη και των ισχυρών. Όσο δε στα θέματα ηθικής και
ειλικρίνειας, θα λέμε το σωστό και το πρέπον.
Ρήση
του Τζορτζ Όργουελ: «Δημοσιογραφία θα πει να
δημοσιεύεις όσα ενοχλούν τους άλλους και δεν θέλουν να μαθευτούν. Όλα τα άλλα είναι Δημόσιες Σχέσεις»
ΙΩΝ
ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ: «Ο Εθνικισμός είναι μορφή της ενέργειας. Η ενέργειά μου με κάνει
Εθνικιστή»
«Όταν
σωπαίνεις, εκεί που πρέπει να μιλήσεις,
τότε και τον Θεό θα τον κάνεις εχθρό σου και τον αδελφό σου θα βλάψεις.»
- Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος
ΕΚΤΟΣ
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΑΣ
Από
το 1962 γράφω ποιήματα και στίχους κατά προτίμηση σατιρικού περιεχομένου. Μέχρι
σήμερα ο αριθμός των ποιημάτων μου υπερβαίνει τις 15.000+
Διαιτητής
ποδοσφαίρου Α΄ Εθνικής, πρώτος στις εξετάσεις το 1983. Τιμήθηκα από την
Σύνδεσμο Διαιτητών Ποδοσφαίρου Κιλκίς
για την 1η θέση που κατέλαβα στις εξετάσεις για την Α΄ Εθνική
Κατηγορία Ποδοσφαίρου σε όλη την Ελλάδα.
Τιμήθηκα
για την δημοσιογραφική προσφορά μου από την 71η Αερομεταφερόμενη
Ταξιαρχία που εδρεύει στην Ν. Σάντα Κιλκίς.
Τιμήθηκα
ως διακεκριμένος manager της ασφαλιστικής εταιρίας Nationale Nederlanden
και ήμουν εκπαιδευτής ασφαλιστών ζωής και γενικών ασφαλίσεων.
Επιβλέπων
Μηχανικός των Δημοτικών σχολείων Πολυκάστρου, 4ου, 2ου
δημοτικού σχολείου Κιλκίς, Δημοτικού σχολείου Γρίβας και Μυριοφύτου
Των Γυμνασίων Πολυκάστρου, Βαπτιστή καθώς και
του Γυμνασίου Σ.Σ. Μουριών.
Των
Λυκείων 2ου Κιλκίς, Τεχνικού Επαγγελματικού Λυκείου Κιλκίς, ΤΕΛ
Αξιούπολης και Γενικού Λυκείου Πολυκάστρου.
Τέλος
έργα οδοποιϊας, ύδρευσης, αποχέτευσης και μικρά τεχνικά έργα στην Δ.Τ.Υ. Ν.
Κιλκίς και ΤΥΔΚ Ν. Κιλκίς, από τις 16
Απριλίου του 1973 έως 16/4/2008.
Εκτός Δημοσίου: Εργοταξιάρχης "Ανακαίνισης ενός εκ των διαδρόμων του αεροδρομίου Ελληνικού" 1972-73
Εργοταξιάρχης "Εξωτερικό δίκτυο ύδρευσης Καστοριάς" από
όρος Βίτσι (Βυσινιά - Οξυά)
Εργοταξιάρχης 'Ασφαλτόστρωση δρόμου προς Παναγία Σουμελά και ασφαλτόστρωση
οδών εντός της πόλεως της Βέρροιας.
Τεχνικός Σύμβουλος εκτέλεσης των στρατιωτικών κατοικιών στο Πρωτοκκλήσι
Σουφλίου Έβρου 1989.
ΠΟΛΙΤΙΚΗ - ΠΟΛΥΒΟΛΕΙΟ - WEB TV
★ Στην ιστοσελίδα
«Όγδοο» τα 20 Ιουλίου 2024, διαβάζω το παρακάτω διαμαντάκι του κ. Χρήστου
Ασημακόπουλου, που αναφέρεται στο τραγούδι «Καλοκαίρι» του Διονύση Σαββόπουλου.
Απολαύστε το:
Το «Καλοκαίρι», είναι ένα τραγούδι υπέροχο, γεμάτο εικόνες, γεύσεις, αρώματα
και ήχους καλοκαιρινούς, ένα ψηφιδωτό με όλα τα πρόσωπα του καλοκαιριού.
Ανάλογα με την ηλικία μας αλλάζει και ο τρόπος που το κοιτάζουμε, αλλάζει ως
και η διάρκειά του.
Από αχανές φρεσκοθερισμένο σταροχώραφο που τρέχουμε ανεμπόδιστοι και ορμητικοί μεταμορφώνεται σε μια σταλιά αυλή που ίσα, ίσα χωράει έναν αγχωμένο βηματισμό.
Η απόλυτη ανεμελιά, η χαρά και οι παιδικές και νεανικές μνήμες του
καλοκαιριού, των πρώτων ερώτων σταδιακά με τη μαεστρία του μέγα αφηγητή
Σαββόπουλου δίνουν τη θέση τους στην αγωνία του χρόνου που περνάει.
Σταδιακά οι εικόνες και οι ήχοι αλλάζουν, δεν είναι ο παφλασμός των κυμάτων
πια που ακούγεται αλλά ήχοι σκληροί, μηχανικοί, το εκτυφλωτικό φως του
καλοκαιριού γίνεται βασανιστικό και ο φόβος του θανάτου φωλιάζει στην καρδιά.
Δεν είναι πια ένα τραγούδι, ωδή στη χώρα του ήλιου και των διακοπών, αλλά
ένα ρέκβιεμ για τη χαμένη αθωότητα και τον χρόνο που ανεπαισθήτως κύλησε .
Ωστόσο τίποτε δεν τελειώνει, όλα αρχίζουν και πάλι από την αρχή αρκεί τα
δικά σου τα μάτια, αν δεν είναι θαμπωμένα από τη θλίψη, να θέλουν να τα δουν να
ξαναρχίζουν.
Είναι άραγε το κόκκινο της δύσης αυτό που αντικρύζω ή μήπως της ανατολής;
Καλοκαίρι μες στα κόκκινα της δύσης του ανατέλλει
Το τραγούδι κυκλοφόρησε το 1989 και περιέχεται στον δίσκο «Κούρεμα»,. Με
έναν ιδιαίτερο τρόπο, όμως, σχετίζεται άμεσα με το «Βρώμικο Ψωμί».
Όπως έχει αφηγηθεί ο δημιουργός (και έχει δημοσιευθεί στο site του ΕΡΤ
echo) σε τηλεοπτική του συνέντευξη, εκείνος «με το άσπρο κράνος που μας ξέρει»,
είναι η ίδια συμβολική φιγούρα που έχει αποτυπωθεί φωτογραφικά στο οπισθόφυλλο
του δίσκου «Βρώμικο Ψωμί». «Είναι το ίδιο πρόσωπο», λέει ο Σαββόπουλος. «Είναι
ο θάνατος. Αυτός με ένα άσπρο κράνος που έρχεται. Δεν βλέπεις το πρόσωπό του.
Σκύβει και σου λέει κάτι».
Καλοκαίρι, η γαλάζια προκυμαία θα σε φέρει
καλοκαίρι καρεκλάκια, πετονιές μες στο πανέρι
μες στη βόλτα αυτού του κόσμου που μας ξέρει
καλοκαίρι πλάι στα μέγαρα, στις τέντες με τ’ αγέρι
καλοκαίρι με χρυσούς ανεμιστήρες μεταφέρει
την βανίλια με το δίσκο του στο χέρι
την κοψιά μιας προτομής μες στο παρτέρι
καλοκαίρι μ’ ανοιχτό πουκαμισάκι στα ίδια μέρη
Καλοκαίρι με μισόκλειστες τις γρίλιες μεσημέρι
καλοκαίρι καθρεφτάκια και μια θάλασσα που τρέμει
στο ταβάνι και τους γύψους μεσημέρι
καλοκαίρι με τον κούκο μες στα πεύκα και στ’ αμπέλι
καλοκαίρι στόμα υγρό, μικροί λαγώνες, καλοκαίρι
με τη φέτα το καρπούζι στο ‘να χέρι
με φιλιά μισολιωμένα, καλοκαίρι
καλοκαίρι λίγες φλούδες στης κουζίνας το μαχαίρι
Καλοκαίρι του σκυμμένου θεριστή του τυφλοχέρη
καλοκαίρι με βαριά μοτοσικλέτα μες τα σκέλη
τους φακούς του ανάβει μέρα μεσημέρι
καλοκαίρι όλο πίσσα και κατράμι καλοκαίρι
καλοκαίρι με τον ρόγχο του air condition μεσημέρι
φαλακροί μες στις σακούλες μας σαν γέροι
εκεινού με τ’ άσπρο κράνος που μας ξέρει
καλοκαίρι μια οσμή νεκροθαλάμου, καλοκαίρι
Καλοκαίρι στην αρχή σαν έγχρωμο έργο στην Ταγγέρη
αλλά εν τέλει με του κάτω κόσμου το έγκαυμα στο χέρι
την λαχτάρα του στον κόσμο περιφέρει
καλοκαίρι στον χαμό του οδηγημένο και το ξέρει
καλοκαίρι τόσο ώριμο που πέφτοντας προσφέρει
μια πλημμύρα των καρπών, στάρι και μέλι
στον σπασμό του το απόλυτο το αστέρι
καλοκαίρι μες στα κόκκινα της δύσης του ανατέλλει.
Είναι γεγονός ότι στο σύνολό του το πασίγνωστο αυτό τραγούδι του, πλέον
αείμνηστου, Νιόνιου, παρουσιάζει την καλή πλευρά του καλοκαιριού, που ήδη έχει
αρχίσει. Οι εικόνες που περιγράφει είναι γνωστές σχεδόν σε όλους μας.
Όμως εδώ διακρίνουμε μία… σοβιετικού τύπου προπαγάνδα υπέρ του καλοκαιριού.
Διότι, φίλοι μου, καλά τα πουκαμισάκια, ωραίες οι φέτες το καρπούζι και όλα
όσα περιγράφονται στο τραγούδι. Όμως υπάρχει και η άλλη όψη του ιδίου
νομίσματος. Δηλαδή του νομίσματος που λέγεται «καλοκαίρι».
Ας δούμε λοιπόν μερικούς παράγοντες που ο Νιόνιος τους αποσιώπησε.
Ζέστη: Θα πείτε ναι, αλλά και τον χειμώνα έχει
κρύο. Σωστά, όμως το χειμώνα το κρύο αντιμετωπίζεται. Φοράς ένα πουλόβερ, φοράς
δύο πουλόβερ, φοράς δύο παλτά, ρίχνεις 5 κουβέρτες το βράδυ, βάζεις και μια
θερμοφόρα και κοιμάσαι σαν πουλάκι. Το καλοκαίρι τι θα κάνεις; Θα βγάλεις το
δέρμα σου; Διότι ούτε οι ανεμιστήρες ούτε, πολύ περισσότερο, τα κλιματιστικά
σου εξασφαλίζουν έναν άνετο ύπνο και το πιό πιθανό είναι να (προσπαθήσεις)
κοιμηθείς μέσα σε ένα λουτρό ιδρώτα. Αλήθειες αναμφισβήτητες!
Κουνούπια: Δεν μπορεί, θα σας έχουν καταφάει
κάποτε. Βέβαια μπορεί ο ζηλιάρης σύζυγος κύριος Ορέστης
Καλλιγαρίδης να λέει στην σύζυγό του Ρένα (Μάρω Κοντού – ολόθερμα περαστικά
της) στα «Κίτρινα γάντια», ότι αν σε τσιμπήσει ένα κουνούπι ξύνεσαι μία,
ξύνεσαι δύο και περνάει, αλλά δεν είναι έτσι.
Μα θα πείτε βάζουμε και φιδάκι στη βεράντα και ταμπλέτες στη
κρεβατοκάμαρα. Και επειδή; Η μελέτη της παγκόσμιας ιστορίας, έχει δείξει ότι
ουδέποτε άνθρωπος άναψε φιδάκι και είδε ήσυχος μουντιάλ στην βεράντα του. Εξ’
άλλου αξιόπιστοι μάρτυρες, διαβεβαιώνουν ότι έχουν εντοπίσει κουνούπια να
κάθονται πάνω στο φιδάκι και λίγο προ της φωτιάς.
Βέβαια υπάρχουν και τα απωθητικά υγρά, τα οποία μάλλον… προσελκύουν τα
ενοχλητικά έντομα.
Μυρμήγκια: Αξιοθαύμαστα έντομα, τα οποία
μπορούν να εμφανισθούν από το πουθενά, ξαφνικά και από μη αναμενομένη
κατεύθυνση. Για αφήστε ένα τόσο δα ψιχουλάκι σ’ ένα μέρος της βεράντας σας και
θα δείτε για πότε θα κάνουν επέλαση οι λογχοφόροι της Βεγγάλης υπό μορφή
μυρμηγκιών. Ή αφήστε μία φέτα φαγωμένο καρπούζι, αυτό του Σαββόπουλου, και
ελάτε να το συζητήσουμε.
Σφήκες: Θα πείτε πού θα βρεθούν σφήκες;
Για μαγειρέψτε κοτόπουλο και αφήστε ανοικτή την πόρτα της κουζίνας και ελάτε να
τα πούμε.
Τσούχτρες: Παραλείπει επιμελώς να τις αναφέρει
ο Σαββόπουλος, αλλά είναι μία καλοκαιρινή πληγή. Μπορεί να μην είναι σαν τα
κουνούπια, αλλά όταν ενσκήψουν, απαγορεύουν την παραβίαση της ΑΟΖ από
λουομένους. Εδώ να προσθέσουμε και τους εσχάτως αφιχθέντες λαγοκέφαλους…
Βαγγέλης: Είναι απορίας άξιον το πόσοι
Βαγγέληδες υπάρχουν ανά την Ελληνική επικράτεια. Σε οποίον τουριστικό
προορισμό, ορεινό ή θαλάσσιο, πας τα «καρπούζια του Βαγγέλη» θα σε ξυπνήσουν
είτε πρωί, είτε μεσημέρι. Ασφαλώς δεν είναι όλοι αυτοί Βαγγέληδες, αλλά μάλλον
θα πρόκειται για επιχειρήσεις φρανσάϊζ… Γίναμε Ευρώπη φίλοι μου!
Μπύρες: Παγωμένες συνοδευόμενες από κάποιο
πιτόγυρο είναι μία πανδαισία. Αλλά! Υπάρχει ένα «αλλά», που όλα τα χαλά.
Πίνουμε τις μπύρες οι οποίες αμέσως μετουσιώνονται σε ιδρώτα και στο… «άλλο»,
ενώ κάποια στιγμή τη νύχτα έχεις κορακιάσει για νερό, διότι σύμφωνα και με την
Κατερίνα Κούκκα, έριξες στο κορμί σου σπίρτο και πυρολύθηκες.
Αυτά είναι μερικά, διότι μπορεί να υπάρχουν και άλλα, από τα οποία
κάνουν το «Καλοκαιράκι» του Διονύση Σαββόπουλου να μη είναι τόσο ρόδινο.
Βέβαια αυτό δεν σημαίνει ότι δεν είναι μία εποχή, που βοηθάει στην χαλάρωση
και την ξεκούραση, οπότε ας την απολαύσουμε.
Εμείς σας ευχόμαστε
Και δίνουμε …
…και συγκεκριμένα την Δευτέρα στις 21 Σεπτεμβρίου, με όλους σας κοντά μας.
ΑΡΘΡΑ
Του Μανώλη Κοττάκη
Συνέβη σε ένα χωριό της ελληνικής
περιφέρειας το οποίο επισκέπτεται κατά καιρούς ένας υπουργός που κατάγεται από
εκεί για να ανάψει ένα κερί στον τάφο των γονέων του. Την τελευταία φορά που
πήγε στο νεκροταφείο, το οποίο βρίσκεται σε ένα ύψωμα, αγνάντευε νοσταλγικά από
μακριά το έρημο χωριό του. «Παιδί μου», του είπε ένας χωριανός που τον
αναγνώρισε, «μην ψάχνεις το χωριό εκεί κάτω! Το χωριό είναι εδώ! Εδώ πάνω! Στο
νεκροταφείο». Πιο πικρή κουβέντα για την εγκατάλειψη της υπαίθρου χώρας και
ειδικώς για τον γενέθλιο τόπο του δεν είχε ξανακούσει. Ούτε κι εγώ που μου το
εμπιστεύτηκε. Και όλον αυτόν τον καιρό που πέρασε από τότε που το έμαθα, μέχρι
να ωριμάσει μέσα μου το σημερινό σημείωμα και με άλλες αφορμές, τη σκεφτόμουν
τακτικά αυτή τη φράση: «Εδώ είναι το χωριό!»
Η είδηση ότι ανατίθεται σε εθελοντές η
διανομή των δεμάτων των ΕΛ.ΤΑ. στα σημεία όπου η φιλελεύθερη κυβέρνησή μας
έβαλε λουκέτο στα ταχυδρομεία (στεγάζονται πλέον σε πρακτορεία προπό, μίνι
μάρκετ, τουριστικά καταστήματα) ώστε να κάνει οικονομίες και να πληρώνει πριν
της ώρας της τους δανειστές πυροδότησε την έκρηξη. Συλλέγω τακτικά ιστορίες από
υπουργούς που κατά τις περιοδείες τους αντικρίζουν την εγκατάλειψη της
ελληνικής περιφέρειας, τον μαρασμό της και την αυτονόμησή της, πολιτική,
κοινωνική και ιδεολογική, από το υπαρκτό κράτος των Αθηνών. Υπουργός μού
διηγείτο προσφάτως τις δύο όψεις του νομού Έβρου. Της ακμάζουσας
Αλεξανδρούπολης, η οποία τον χειμώνα συντηρείται από τη μεσαία τάξη της
γείτονος που την επισκέπτεται τα Σαββατοκύριακα για να αγοράσει κινητά, iPads,
παιχνίδια από τα Jumbo και να καταναλώσει μοσχαρίσιο κρέας, και την άλλη όψη,
έξω από την Αλεξανδρούπολη, στον άξονα του βόρειου Έβρου. Τις λαμπρές σε
ιστορία, υπερηφάνεια και φρόνημα αλλά φτωχές σήμερα κωμοπόλεις της Ορεστιάδας,
του Διδυμοτείχου και του Σουφλίου, όπου κυματίζουν ελληνικές σημαίες μήκους 98
μέτρων. Ο ίδιος υπουργός μού ομολογούσε το σοκ που αισθάνεται εσχάτως η
ελληνική Πολιτεία από το άνοιγμα βουλγαρικών και τουρκικών μεσιτικών γραφείων
στην Καβάλα και την Αλεξανδρούπολη. Η κατάσταση έχει ξεφύγει. Η μείωση της
τιμής που ορίζει η Ελληνική Δημοκρατία την ελληνική ιθαγένεια μέσω της
απόκτησης της χρυσής visa έχει αποθρασύνει κόσμο. Η γη μας στη Θράκη και τη
Μακεδονία, με έμφαση στη Χαλκιδική, αλλάζει χέρια και μαζί με αυτό αλλάζει και
η κουλτούρα. Οι επελαύνοντες νεόπλουτοι «κατακτητές» με χύμα ευρώ στα χέρια
φέρνουν μαζί τους και το ανατολικό βαλκανικό κιτς που είναι διά γυμνού οφθαλμού
ορατού στα χρώματα που βάφουν τα σπίτια τους, τέως σπίτια μας.
Στα κεντρικά και τα δυτικά της Μακεδονίας
τα πράγματα είναι απείρως χειρότερα. Στο Κιλκίς ανοίγουν επιχειρήσεις με
σλαβομακεδονικές ονομασίες και με ιδιοκτήτες αχυρανθρώπους Σκοπίων. Η Φλώρινα
και η Καστοριά, όπου σαρώνουν ατιμώρητα τα «μακεδονικά» στα πανηγύρια,
αργοσβήνουν μέσα στη δημογραφική συρρίκνωση. Δέκα χιλιάδες πληθυσμό έχει με το
ζόρι η Φλώρινα. Στις Φιλιάτες της Ηπείρου, που τις συντηρούσε ένα στρατόπεδο με
120 άνδρες, έκλεισε κι αυτό. Άμα ανοίξει καμιά υπηρεσία της ΕΛ.ΑΣ., καλά θα
είναι. Στη Μουργκάνα του Νίκου Γκατζογιάννη με το ζόρι κρατούν τους 20
συνοριοφύλακες που είναι περισσότεροι από τους κατοίκους αλλά κρατούν το χωριό
ζωντανό.
Άλλος υπουργός, που επισκέφθηκε τη
Θεσσαλία και τα αγαπημένα του Φάρσαλα, μου εξέφρασε την άποψη ότι αυτή η
ξακουστή λόγω και του χαλβά της -αλλά όχι μόνο- ελληνική κωμόπολη τείνει να
μετατραπεί σε φάντασμα. Η ερήμωση της υπαίθρου, η απόσυρση του κράτους υπό τη
στενή και την ευρεία έννοια (τράπεζες, ταχυδρομεία, σχολεία, ΙΚΑ, αστυνομικά
τμήματα, πανεπιστήμια, θέατρα κ.ά.) και η εκποίηση της αγροτικής γης σε fund
έχει ισχυρότατες συνέπειες σε ζητήματα εθνικής ασφάλειας και εθνικής συνοχής.
Ολόκληρη η μεθόριος που είναι κρίσιμη αμυντικά είναι φαλακρό τοπίο. Γυμνή από
ανθρώπους και από υποδομές. Η ερήμωση έχει συνέπεια επίσης την απώλεια της
εθνικής μνήμης και την εγκατάλειψη της παράδοσης.
Παρακολουθούσα προχθές την κηδεία του
καπετάνιου Γιάννη Σκοπελίτη στην Αμοργό σε live μετάδοση από το TikTok. Tο
νεκροταφείο ήταν στην άκρη του γκρεμού, στη θάλασσα, κι αυτό έδωσε τη
δυνατότητα στο καράβι του συχωρεμένου, που έσωσε τόσες ζωές στο Αιγαίο, να
πλησιάσει όσο πιο κοντά γινόταν, να κάνει δυο βόλτες και να αποδώσει -το σκαρί-
τιμές στον καπετάνιο του. Με τη «μπουρού» και τους συριγμούς της.
Παρακολουθούσα τα βιολιά που τον συνόδευαν μέχρι την ώρα που τον σκέπασε το
αμοργιανό χώμα σε αυτό το αμοργιανό πέραμα και σκεφτόμουν: Αν επέλεγε την
αποτέφρωση που είναι της μόδας, θα του έπαιζαν βιολιά μέσα στην υψικάμινο;
Αφανίζεται ο τόπος σταθερά, αγαπητοί, το συζητούσα πρόσφατα με τον Αντώνη
Σαμαρά, ενώ διάβασα προσεκτικά όσα ορμήνεψε και ο Κώστας Καραμανλής τους
μαθητές του Αριστοτέλειου Κολλεγίου να γνωρίσουν τους ελληνικούς κάμπους, τα
ελληνικά βουνά και τις θάλασσες. Δεκαεφτά χρόνια τώρα έχει πατήσει και την
τελευταία ραχούλα, ξέρει και τον τελευταίο βοσκό.
Δεν νοείσαι Έλλην αν δεν πατήσεις σε κάθε
απάτητη γωνιά αυτής της ευλογημένης επικράτειας. Δεν νοείσαι Έλλην αν δεν
σκύψεις ευλαβικά να φιλήσεις το χώμα αυτής της πατρίδας. Δεν νοείσαι Έλλην
πολιτικός αν δεν ξέρεις τι κρύβεται κάτω από την κάθε πέτρα αυτής της πατρίδας
στα τέσσερα σημεία του ορίζοντά της. Είναι το πρώτο βήμα το συναίσθημα αυτό για
να μη χωρίζεις την Ελλάδα στα δύο αν τυχόν η μοίρα το φέρει να κρατήσεις το
τιμόνι της, αλλά και για να ξέρεις ότι κατά βάθος η αληθινή Ελλάδα είναι η ανόθευτος
Ελλάς της περιφέρειας. Ως βαθιά Ελλάς της περιφέρειας δεν νοούνται οι Φεράρι,
οι Φραπέδες και τα λοιπά αφεψήματα. Ούτε οι σακούλες με τις κλεμμένες
επιδοτήσεις του ΟΠΕΚΕΠΕ ή τα τρένα που δεν φθάνουν ποτέ στους προορισμούς τους.
Η Ελλάς είναι κάτι πολύ μεγαλύτερο από εμάς. Αν θέλουμε να τη σώσουμε
πραγματικά, πρέπει να κινηθούμε γρήγορα. Από δαύτους τους Οξφορδιανούς δεν
περιμένουμε και πολλά. Ό,τι είχαν να δώσουν το έδωσαν και ό,τι είχαν να πάρουν
μας το πήραν. Μην το ψάχνετε. Αυτών ο νους στην Οξφόρδη θα είναι πάντοτε. Ούτε
καν στη Μουργκάνα.
ΑΡΘΡΑ - ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Καλά τα γλέντια και οι χοροί,
καλά τα πανηγύρια κι ακόμα πιο καλύτερες οι διακοπές του θέρους, για όλους ή
μάλλον για όσους τα έχουν... και μπορούν.
Εξάλλου, παλαιότεροι και
σοφότεροι ημών, είπαν το ... "Βίος
ανεόρταστος. μακρά οδός απανδόχευτος"... κάτι ήξεραν αυτοί!!!
'Όμως, το θέρος και ιδιαίτερα κατά τους μήνες Ιούλιο και Αύγουστο στην πατρίδα μας, οι ανάγκες σε αίμα είναι πολλαπλά αυξημένες, για πολλούς και διάφορους λόγους, ενώ αντίστροφα είναι πολύ μικρότερη η προσέλευση εθελοντών αιμοδοτών.
Η Τράπεζα Αίματος
των "Ακριτών" Πολυκάστρου,
με τα εκατοντάδες μέλη της (1316 σήμερα) επί 37 συνεχή χρόνια προσέφερε
και προσφέρει τεράστιο κοινωνικό έργο.
Ένα έργο θεάρεστο και άκρως
απαραίτητο "δίνοντας" αγάπη, δίνοντας αίμα προς τον πάσχοντα συνάνθρωπό μας.
Τα νούμερα μιλούν από μόνα τους,
μέχρι στιγμής έχει προσφέρει 9030 φιάλες αίματος για τις
ανάγκες 4281 συνανθρώπων μας από όλο τον Δήμο μας
και όχι μόνον.
Όπως κάθε χρόνο την 1η
Κυριακή του Ιουλίου (φέτος 5/7/2026) πραγματοποιεί την
125η "εθελοντική" αιμοδοσία, των Μελών της Τράπεζας Αίματος
στο "Σπίτι Του Πόντου",
για την κάλυψη των αναγκών σε αίμα για τους μήνες Ιούλιο και Αύγουστο.
ΚΑΛΟΥΝΤΑΙ τα μέλη και όσοι επιθυμούν να γίνουν μέλη της Τράπεζας μας, να προσέλθουν και να προσφέρουν λίγο
από το αίμα τους, για τον πάσχοντα συνάνθρωπό μας, οι ανάγκες σε αίμα είναι
μεγάλες και διαρκείς.
Πρώτα προσφέρουμε αίμα
και αμέσως μετά ακολουθεί το καθιερωμένο από το 1987 "Ποντιακό Πανούρ", που
φέτος θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 11 Ιουλίου 2026, στο
Δημοτικό Στάδιο Πολυκάστρου και είναι το υπ΄αριθμόν 40.
Υπεύθυνος συντονισμού
της Τράπεζας Αίματος
Βασίλης Αθανασιάδης




























