Να παρθεί πίσω η απαράδεκτη και
αντιπαιδαγωγική απόφαση
υποβιβασμού των Δημοτικών Σχολείων του Κιλκίς , εν
μέσω σχολικής χρονιάς. Τα σχολεία μας χρειάζονται στήριξη και αναβάθμιση
και όχι συρρίκνωση και υποβάθμιση.
Αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες,
Την Τρίτη 30/9 ανακοινώθηκε από τη Διεύθυνση
Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Κιλκίς πως το Υπουργείο Παιδείας προχωράει στον
λειτουργικό υποβιβασμό 3 Δημοτικών Σχολείων του Κιλκίς (Π. Αγιονέρι,
Μουριές, Ποντοηράκλεια), και μάλιστα τις επόμενες μέρες.
Η απόφαση αυτή είναι όχι μόνο απαράδεκτη αλλά και
αντιπαιδαγωγική, γιατί δεν λαμβάνει καθόλου υπόψη την εκπαιδευτική και
παιδαγωγική διαδικασία, ούτε τις επιπτώσεις στους μαθητές, τους γονείς
τους και τους εκπαιδευτικούς.
Χωρίς καμία λογική ή επιστημονική τεκμηρίωση, αντιμετωπίζοντας το Υπουργείο
για ακόμα μία φορά τα παιδιά μας ως αριθμούς και κόστος, βάζει λουκέτο σε
τμήματα. Το ίδιο πράττει αυτές τις μέρες και με την άλλη απαράδεκτη
απόφαση να ξανακάνουν οι γονείς αίτηση για το Ολοήμερο πρόγραμμα,
πετώντας εκτός τα παιδιά όσων οι γονείς είναι άνεργοι.
Το ίδιο κάνει και με την απόφαση να κάνει λάστιχο και να μοιράζει τους
εκπαιδευτικούς παράλληλης στήριξης για να καλύψουν τις ανάγκες των
μαθητών.
Το ίδιο κάνει με το να μην προσλαμβάνει εκπαιδευτικούς και να έχουν χαθεί
τουλάχιστον 8.000 ώρες μαθημάτων μόνο στο Κιλκίς από την αρχή της
χρονιάς.
Είναι αδιανόητο, ενώ έχουν ξεκινήσει εδώ και ένα μήνα
τα μαθήματα, έχουν χωριστεί τμήματα και εκπαιδευτικοί, μέσα στη διάρκεια
της σχολικής χρονιάς, να κλείνουν τμήματα που ήδη
λειτουργούν.
Ως Ένωση Γονέων Κιλκίς απαιτούμε να παρθεί πίσω αυτή η
απόφαση. Τα σχολεία μας, και ειδικά των χωριών χρειάζονται στήριξη και
αναβάθμιση, και όχι συρρίκνωση και υποβάθμιση.
Την ίδια ώρα που μας μιλάνε για το
δημογραφικό και την ερήμωση του Κιλκίς, αποφασίζουν να βάλουν λουκέτο σε
τάξεις των σχολείων μας. Αυτή τη στιγμή στο Δήμο Κιλκίς, μετά τις
συγχωνεύσεις και το κλείσιμο σχολείων της τελευταίας 15ετίας, μόλις σε 12
χωριά λειτουργεί και Δημοτικό και Νηπιαγωγείο. Οι συγχωνεύσεις των
προηγούμενων ετών δεν έφεραν κάποια αναβάθμιση ούτε στην εκπαίδευση ούτε
στα χωριά. Αντίθετα, σήμερα έχουμε λιγότερα σχολεία με πολυπληθή τμήματα,
ενώ τα χωριά που έκλεισαν τα σχολεία τους ερήμωσαν. Είναι χαρακτηριστικό
ότι σε όλη τη ΔΕ Μουριών λειτουργούν σήμερα μόλις 2 Δημοτικά (Μουριές και
Μυριόφυτο), ενώ στη ΔΕ Πικρολίμνης, μόλις 3 χωριά (Π. Αγιονέρι, Ν.
Αγιονέρι, Μαυρονέρι) έχουν και Δημοτικό και Νηπιαγωγείο. Η παραπέρα συρρίκνωση,
που ανοίγει το δρόμο για το κλείσιμο αυτών των σχολείων, θα διώξει από τα χωριά
(και
το νομό) και τα τελευταία νέα ζευγάρια και οικογένειες που απέμειναν, ενώ
θα λειτουργήσει αποτρεπτικά από το να έρθει νέος κόσμος στο
Κιλκίς.
Μπροστά σ’ αυτή την κατάσταση τι απόφαση παίρνει το κράτος; Να μετράει
«κεφάλια» και να τα κατανέμει σε τμήματα, αντιμετωπίζοντας τη μόρφωση των
παιδιών μας ως κόστος. Αυτό που θα έπρεπε να κάνει είναι – ειδικά αυτά τα
σχολεία – να τα στηρίξει και να τα ενισχύσει (με εκπαιδευτικό και
βοηθητικό προσωπικό, με χρηματοδότηση, εξοπλισμό και υποδομές), ώστε
αξιοποιώντας τον μικρό αριθμό μαθητών ανά τμήμα να προσφέρει πραγματικά
αναβαθμισμένη ποιότητας μαθήματος. Αυτά θα μπορούσαν να είναι σήμερα τα
πραγματικά «πρότυπα» σχολεία του νομού.
Το επιχείρημα ότι ο νόμος προβλέπει μείωση
των τμημάτων των συγκεκριμένων σχολείων είναι έωλο. Ο τρόπος κατανομής
των μαθητών ανά τμήμα αφορά την παιδαγωγική επιστήμη και δεν αποτελεί
τεχνοκρατικό ζήτημα. Αλήθεια, πώς γίνεται τα ιδιωτικά φροντιστήρια και κολέγια
να διαφημίζουν ως στοιχείο ποιοτικού μαθήματος τα ολιγομελή τμήματα, αλλά
την ίδια στιγμή το κράτος και του υπουργείο παιδείας κλείνει τα ολιγομελή
τμήματα και να συγκροτεί 25άρια τμήματα, ακόμα και 27άρια και 28άρια στη Β/βάθμια,
πολλές φορές χωρίς να τηρούνται ούτε οι προβλεπόμενοι από το νόμο κανόνες
ασφαλείας σε αυτά τα τμήματα;
Επίσης οι νόμοι είναι άδικοι και ενάντια
στα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών μας σε πολλές περιπτώσεις (ολοήμερο,
παράλληλη στήριξη, ελάχιστη βάση εισαγωγής, τράπεζα θεμάτων κ.ά.) και γι’
αυτό αγωνιζόμαστε για την κατάργησή τους. Βέβαια και τον ίδιο το νόμο το κράτος
τον εφαρμόζει κατά το δοκούν. Γιατί την υποχρέωσή του να έχουν όλα τα
σχολεία τους εκπαιδευτικούς τους από την 1η Σεπτεμβρίου και η παιδεία να
είναι αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν για όλους σε σύγχρονα και ασφαλή
σχολικά κτίρια, δεν την τηρεί.
Το ξεκαθαρίζουμε ακόμα μία φορά. Ως Ένωση Γονέων
Κιλκίς θα είμαστε στην πρώτη γραμμή και θα διεκδικούμε Δημόσιο και Δωρεάν
Σχολείο για όλα τα παιδιά, πραγματική αναβάθμιση της εκπαίδευσης.
ü Απαιτούμε να παρθεί πίσω η απόφαση
υποβάθμισης των Δημοτικών Σχολείων του Κιλκίς, για να συνεχίσουμε να
ζούμε στον τόπο μας και να μορφώνονται τα παιδιά μας. ü Να στελεχωθούν όλα τα σχολεία με όλο το
αναγκαίο εκπαιδευτικό και βοηθητικό προσωπικό, να αυξηθεί η χρηματοδότησή
τους, να εξοπλιστούν με σύγχρονα εποπτικά μέσα διδασκαλίας και να
αναβαθμιστούν οι υποδομές του.
Καλούμε όλους τους γονείς στην παράσταση διαμαρτυρίας την Παρασκευή 3
Οκτωβρίου,
στη 1:30 μ.μ., στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Κιλκίς, για να μη
κλείσει ούτε ένα τμήμα σχολείου.
Καθώς και στην πλατιά σύσκεψη της Ένωσης με θέμα: «Νέα σχολική χρονιά –
Διεκδικούμε το σχολείο που έχουν ανάγκη τα παιδιά μας», το Σάββατο 18
Οκτωβρίου, στις 18:00, στο Εργατικό Κέντρο Κιλκίς.
ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ
ΓΟΝΕΩΝ & ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ
ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ
ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
blog:
https://omegokmak.blogspot.com | fb: Ομοσπονδία Ενώσεων Γονέων & Κηδεμόνων
Κεντρικής Μακεδονίας
e-mail:
omegokmak@gmail.com | τηλ. επικοινωνίας: 6979009969, 6971894752, 6944906757
Επίσκεψη
της Ομοσπονδίας Γονέων Κεντρικής Μακεδονίας στο Υπουργείο Παιδείας –
Παρεμβάσεις
για τα Ωνάσεια, τα IB, το ΕΕΕΕΚ Πυλαίας Χορτιάτη και τα σχολεία του
Κιλκίς
Με
αφορμή το Συνέδριο της Ανώτατης Συνομοσπονδίας Γονέων Μαθητών Ελλάδος
(ΑΣΓΜΕ)
που πραγματοποιήθηκε στις 11 Οκτωβρίου 2025 στην Αθήνα, αντιπροσωπεία της
Ομοσπονδίας
Γονέων Κεντρικής Μακεδονίας πραγματοποίησε επίσκεψη στο Υπουργείο
Παιδείας,
μεταφέροντας σειρά αιτημάτων και ανησυχιών της εκπαιδευτικής κοινότητας.
Κατά
τη διάρκεια των συναντήσεων με αρμόδιους Προϊσταμένους και με το Γραφείο του
Γενικού
Γραμματέα του Υπουργείου, συζητήθηκαν εκτενώς ζητήματα που αφορούν τα
Ωνάσεια
Σχολεία, το πρόγραμμα International Baccalaureate (IB), την άμεση λειτουργεία
του
ΕΕΕΕΚ Πυλαίας Χορτιάτη, καθώς και θέματα λειτουργίας σχολικών μονάδων σε
διάφορες
περιοχές
της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας.
Ειδικότερα,
για τα Ωνάσεια και τα IB, πραγματοποιήθηκε συνάντηση με τον Προϊστάμενο του
Αυτοτελούς
Τμήματος Πρότυπων, Πειραματικών, ΙΒ και Ωνάσειων Σχολείων κ.
Διαμαντίδη
και τον Διευθυντή του Γραφείου του Γενικού Γραμματέα κ. Τσιάμαλο, κατά
την
οποία τέθηκαν επί τάπητος και ζητήματα όπως:
η λειτουργία του ΕΕΕΕΚ Πυλαίας,
η αντιπαιδαγωγική απόφαση υποβιβασμού Δημοτικών Σχολείων του Κιλκίς,
το σχέδιο του Υπουργείου για ίδρυση Ωνάσειου Σχολείου στον Δήμο Κορδελιού
Ευόσμου.
Και την παραχώρηση αιθουσών για την υλοποίηση ΙΒ στο Πειραματικό του Δ ́
Διαμερίσματος
Θεσσαλονίκης.
Η
αντιπροσωπεία της Ομοσπονδίας εξέφρασε ξεκάθαρα τη διαφωνία της με την
κατηγοριοποίηση
σχολείων και μαθητών, υπογραμμίζοντας πως τέτοιες πρακτικές
δημιουργούν
ανισότητες και υπονομεύουν τον δημόσιο χαρακτήρα της εκπαίδευσης.
Παράλληλα,
αναδείχθηκε η ανεφάρμοστη φύση του σχεδίου για τον Εύοσμο και το
Πειραματικό
του Δ ́ Διαμερίσματος και η κατάργηση Γενικού Λυκείου σε ολόκληρο Δημοτικό
Διαμέρισμα
της Θεσσαλονίκης, γεγονός που αναγκάζει τους μαθητές να μετακινούνται σε
μεγάλες
αποστάσεις, συχνά υπό ακατάλληλες συνθήκες.
Όπως
ενημέρωσαν οι υπηρεσιακοί παράγοντες, η τελική απόφαση για τα Ωνάσεια Σχολεία
αναμένεται
άμεσα, καθώς τα σχολεία που θα ενταχθούν στο πρόγραμμα θα πρέπει να
στελεχωθούν
με εκπαιδευτικούς που θα ξεκινήσουν επιμόρφωση έως τις 31 Ιανουαρίου
2026.
Η
συνάντηση με τον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας κ.
Αλέξανδρο
Κόπτση, σε συνδυασμό με τις συζητήσεις στο Υπουργείο, εκτιμάται ότι θα παίξουν
καθοριστικό
ρόλο στην αναστολή της εφαρμογής του προγράμματος Ωνάσειων
Σχολείων
στον Δήμο Κορδελιού Ευόσμου καθώς και στην λειτουργεία τμημάτων ΙΒ.
Η
Ομοσπονδία δηλώνει ότι θα παραμείνει σε διαρκή επικοινωνία με το Υπουργείο
Παιδείας
και
τους αρμόδιους φορείς, μέχρι να υπάρξουν επίσημες απαντήσεις στα αιτήματα που
τέθηκαν.
Στόχος παραμένει η διασφάλιση ίσων ευκαιριών για όλους τους μαθητές, χωρίς
διαχωρισμούς,
και η προάσπιση του ενιαίου, δημόσιου και δωρεάν χαρακτήρα της
εκπαίδευσης.
ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ
ΓΟΝΕΩΝ & ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ
ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ
ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
blog:
https://omegokmak.blogspot.com | fb: Ομοσπονδία Ενώσεων Γονέων & Κηδεμόνων
Κεντρικής Μακεδονίας
e-mail:
omegokmak@gmail.com | τηλ. επικοινωνίας: 6979009969, 6971894752, 6944906757
Προς:
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού
(Κοιν.:
Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας,
Διεύθυνση
Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Θεσσαλονίκης)
Υπόμνημα
- σχετικά με τη μετατροπή δημόσιων σχολείων σε «Δημόσια» Ωνάσεια
Σχολεία
Αντί
να ανοίγουμε σχολεία, τα κλείνουμε και τα παραδίδουμε σε ιδιώτες.
Η
κυβέρνηση προανήγγειλε τη μετατροπή 22 σχολείων πανελλαδικά σε «Δημόσια Ωνάσεια
Σχολεία»,
εκ των οποίων τα 12 ξεκίνησαν να λειτουργούν ήδη από την τρέχουσα σχολική
χρονιά.
Τέσσερα
εξ αυτών βρίσκονται στη Θεσσαλονίκη: το 12ο Γυμνάσιο & 16ο ΓΕΛ Θεσσαλονίκης
(ήδη
λειτουργούν) και το 6ο Γυμνάσιο & 3ο ΓΕΛ Ευόσμου (αναμένεται να
λειτουργήσουν από
τη
νέα σχολική χρονιά).
Δίπλα,
όμως, στη λέξη «μετατροπή» θα έπρεπε να γραφεί με κεφαλαία γράμματα η λέξη
ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ,
καθώς ουσιαστικά πρόκειται για αντικατάσταση δημόσιων σχολικών μονάδων από
ένα
νέο, διαφοροποιημένο και επιλεκτικό σύστημα.
Η
συγκεκριμένη πολιτική επιλογή σηματοδοτεί μια σαφή κατεύθυνση
εμπορευματοποίησης
και
κατηγοριοποίησης της εκπαίδευσης, με σχολεία και μαθητές να διαχωρίζονται
ανάλογα με
τις
οικονομικές δυνατότητες των οικογενειών τους.
Τη
στιγμή που:
τα περισσότερα σχολεία χρειάζονται συντήρηση, ανακαίνιση και νέα κτίρια,
υπάρχει έλλειψη εκπαιδευτικών, εργαστηρίων και χώρων πολιτισμού ή άθλησης,
και η χρηματοδότηση της δημόσιας εκπαίδευσης μειώνεται,
η
κυβέρνηση επιλέγει να παραδώσει σχολεία σε ιδιώτες, οι οποίοι θα συμμετέχουν
στη Διοικούσα
Επιτροπή
και θα έχουν λόγο στη λειτουργία τους, εισάγοντας ένα μοντέλο ιδιωτικοποίησης
της
δημόσιας παιδείας.
Τα
Ωνάσεια Σχολεία διαφέρουν ουσιωδώς από τα δημόσια:
Διαφορετική διοικητική και χρηματοδοτική δομή.
Διαφορετικό ωράριο, αναλυτικό πρόγραμμα, απολυτήριο και διδακτικό καθεστώς.
Εισαγωγή μέσω εξετάσεων, αποκλείοντας παιδιά από ευάλωτες κοινωνικές ομάδες.
Ευνοούν έμμεσα τις οικογένειες που διαθέτουν οικονομική δυνατότητα για
φροντιστήρια,
ανατρέποντας
την έννοια των “ίσων ευκαιριών” στη μόρφωση.
Κατά
συνέπεια, δεν πρόκειται για μια προσπάθεια αναβάθμισης του δημόσιου σχολείου,
αλλά για
τη
δημιουργία ενός συστήματος πολλών ταχυτήτων, όπου κάποιοι μαθητές θα έχουν
πρόσβαση
σε «ανώτερο» σχολείο και οι υπόλοιποι θα περιορίζονται σε σχολεία δεύτερης
κατηγορίας.
Η
ιδιαίτερη περίπτωση του Δήμου Κορδελιού – Ευόσμου
Η
εφαρμογή του μέτρου στον Δήμο Κορδελιού – Ευόσμου θα έχει ιδιαίτερα αρνητικές
συνέπειες:
Η επίσημη θέση της Περιφέρειας Εκπαίδευσης περί “400 κενών στη δευτεροβάθμια”
είναι
αβάσιμη.
Σύμφωνα με το έγγραφο της Αντιδημαρχίας Παιδείας (55250/17-11-2016),
λείπουν
234 αίθουσες (29 σε Γυμνάσια, 30 σε Λύκεια), ενώ 50 αίθουσες λειτουργούν
σε
υπόγεια, 5 από τις οποίες στο 3ο
Λύκειο
που προορίζεται για Ωνάσειο.
Από τότε, έχει χτιστεί μόνο ένα νέο Δημοτικό, χωρίς ουσιαστική βελτίωση της
εικόνας.
Επίσης με την προγραμματισμένη απαράδεκτη τσιμεντοποίηση στο πρώην
στρατόπεδο
Ζιάκα, προβλέπεται αύξηση πληθυσμού κατά τουλάχιστον 2.500 κατοίκους,
χωρίς
καμία πρόβλεψη για σχολική στέγη.
Η
μετατροπή υπαρχόντων σχολείων σε Ωνάσεια θα στερήσει από ολόκληρες περιοχές τη
μοναδική
σχολική
μονάδα τους, αναγκάζοντας μαθητές να μετακινούνται σε μεγάλες αποστάσεις και σε
ακατάλληλες
συνθήκες. Ήδη, στη Θεσσαλονίκη, περιοχές που έχασαν το μοναδικό τους
Γυμνάσιο
και Λύκειο αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα πρόσβασης.
Ζητούμε:
1.
Την άμεση αναστολή της διαδικασίας μετατροπής των σχολείων του Δήμου Κορδελιού
–
Ευόσμου
σε Ωνάσεια Σχολεία.
2.
Την προτεραιότητα στην ανέγερση νέων σχολείων και στην αναβάθμιση των
υπαρχόντων.
3.
Την ενίσχυση της δημόσιας και δωρεάν παιδείας, με επαρκή χρηματοδότηση,
μόνιμους
εκπαιδευτικούς και ολιγομελή τμήματα.
4.
Τη διατήρηση του ενιαίου, δημόσιου χαρακτήρα της εκπαίδευσης, χωρίς
διαχωρισμούς
και ταξικούς φραγμούς.
Αυτό
που χρειάζονται σήμερα τα παιδιά μας δεν είναι «καινοτόμα» σχολεία υπό
ιδιωτικοποίηση,
αλλά
σύγχρονα, ασφαλή και δημόσια σχολεία για όλους — με εργαστήρια, γυμναστήρια,
βιβλιοθήκες,
χώρους πολιτισμού και μόνιμους εκπαιδευτικούς.
Η
εκπαίδευση δεν μπορεί να είναι πεδίο επιχειρηματικών συμφερόντων. Οφείλει να
παραμείνει
δημόσιο
αγαθό, ισότιμα προσβάσιμο σε κάθε παιδί.
Ο
Πρόεδρος Ο Γραμματέας
Γουσόπουλος
Αλέξης Ναθαναηλίδης Λεωνίδας
Ένωση
Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων
Μαθητών
& Μαθητριών Δήμου Θέρμης
Email: enosi.sgkmm.thermis2013@gmail.com | Blog:
enosithermis.blogspot.com
Facebook:
fb.me/enosisgkmm.thermis
Η
Ένωση Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων Μαθητών Δήμου Θέρμης στηρίζει την
παρακάτω
επιστολή των γονέων των μαθητών του 2ου ΕΕΕΕΚ Θέρμης.
ΕΠΙΣΤΟΛΗ
ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑΣ – ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ ΓΟΝΕΩΝ
ΘΕΜΑ:
Επίσπευση διαδικασιών επαναλειτουργίας του νεοσύστατου 2ου ΕΕΕΕΚ Θέρμης
Προς:
Τον Δήμο Θέρμης
Την Περιφέρεια Εκπαίδευσης Κ. Μακεδονίας
Την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας
ΥΠΑΙΠΘ
ΔΙΕΥΘΥΝΤΉ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑ ΖΑΧΑΡΑΚΗ
Κοινοποίηση:
Τοπικά και πανελλαδικά μέσα ενημέρωσης
Ομοσπονδία Ενώσεων Γονέων Κεντρικής Μακεδονίας
Αξιότιμοι
κύριοι/κυρίες,
Με
αίσθημα ευθύνης αλλά και αγανάκτησης απευθυνόμαστε προς εσάς για την
αδικαιολόγητη
καθυστέρηση στη λειτουργία του νέου κτιρίου που προορίζεται για τη στέγαση του
2
ου
ΕΕΕΕΚ Πυλαίας Χορτιάτη που θα επονομαστεί σε 2ο
ΕΕΕΕΚ
Θέρμης.
Η
εκπαιδευτική κοινότητα, οι μαθητές, οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί έδωσαν
πραγματικούς
αγώνες τα τελευταία χρόνια, ώστε να μη διαλυθεί το σχολείο και να βρεθεί ένας
χώρος
ασφαλής, κατάλληλος και αντάξιος των αναγκών και των προσδοκιών των παιδιών
μας. Η
Οδύσσεια
αυτή κατέληξε, μετά από αμέτρητες πιέσεις, στην ενοικίαση και ανακαίνιση ενός
κτιρίου
από
τον Δήμο Θέρμης, που θα μπορούσε να αποτελέσει το «φυσικό» περιβάλλον των
μαθητών,
εκεί
όπου θα είχαν τις προϋποθέσεις για να νιώσουν ασφάλεια, αποδοχή και
σταθερότητα.
Κι
όμως, ενώ όλα αυτά θα έπρεπε να έχουν ολοκληρωθεί έγκαιρα ώστε το σχολείο να
είναι
σε
πλήρη λειτουργία από την πρώτη ημέρα της σχολικής χρονιάς, βρισκόμαστε ξανά
αντιμέτωποι
με
αδιανόητες καθυστερήσεις και ελλείψεις. Τα παιδιά παραμένουν είτε στα σπίτια
τους, χωρίς να
έχουν
ούτε καν μια σχολική στέγη κάποια από αυτά, καθώς έχουν βγει από την δύναμη των
σχολείων
που ήταν πέρυσι, στερούμενα το αναφαίρετο δικαίωμα στην εκπαίδευση, είτε
βρίσκονται
σε
ξένα σχολικά περιβάλλοντα, βιώνοντας τον αποπροσανατολισμό και το άγχος της
προσωρινότητας.
Οι γονείς ζουν καθημερινά με την αγωνία του πότε και με ποιον τρόπο θα
ανοίξει
το σχολείο, με απίστευτο κόστος στην καθημερινότητά τους, στον οικογενειακό
τους
προγραμματισμό,
ενώ έπρεπε ήδη να είχαν διασφαλιστεί οι συνθήκες ομαλής προσαρμογής από την
αρχή
της χρονιάς.
Ακόμα
πιο εξοργιστικό είναι το γεγονός ότι το σχολικό κτίριο παραμένει ακατάλληλο ως
προς
την καθαριότητα και την οργάνωσή του, καθώς ο Δήμος δεν έχει διαθέσει το
απαιτούμενο
προσωπικό
καθαριότητας και τεχνικούς για την ολοκλήρωση της υλικοτεχνικής υποδομής,
μεταθέτοντας
τις ευθύνες σε εθελοντική εργασία γονέων και εκπαιδευτικών. Πρόκειται για
πρακτική
που υποτιμά τον θεσμό της δημόσιας εκπαίδευσης και εκθέτει ανεπανόρθωτα τον
Δήμο
και
την κυβέρνηση.
Επιπλέον,
το εκπαιδευτικό προσωπικό ζει τον δικό του «Γολγοθά»: παραμένει
τοποθετημένο
σε άλλα σχολεία, χωρίς τη δυνατότητα να μεταβεί κανονικά στον φυσικό του χώρο.
Αναγκάζεται
να στηρίζει εθελοντικά, εκτός ωραρίου, τις διαδικασίες προετοιμασίας, ενώ κάπου
στη
μέση της χρονιάς θα κληθεί να σηκώσει το τεράστιο βάρος της προσαρμογής, της
οργάνωσης
και
της ομαλής επαναλειτουργίας ενός σχολείου από το μηδέν.
Ζητούμε
άμεσα:
1.
Την παράδοση του κτιρίου σε πλήρη λειτουργική κατάσταση, με προσωπικό
καθαριότητας
και τεχνικούς για την τακτοποίηση και υποστήριξη της λειτουργίας του.
2.
Την άμεση μεταφορά και τοποθέτηση του εκπαιδευτικού προσωπικού στο σχολείο που
ανήκει,
ώστε να οργανωθεί σωστά η έναρξη λειτουργίας.
3.
Την επίσπευση όλων των γραφειοκρατικών διαδικασιών από την Περιφέρεια
Εκπαίδευσης,
καθώς και τη διασφάλιση της μεταφοράς των μαθητών με μισθωμένα
λεωφορεία
της περιφέρειας με σεβασμό στις ανάγκες τους.
Η
καθυστέρηση αυτή αποτελεί κατάφωρη αδικία εις βάρος των πιο ευάλωτων παιδιών
της
κοινωνίας
μας και συνιστά απαράδεκτη ολιγωρία εκ μέρους σας. Η εκπαίδευση των παιδιών με
αναπηρίες
δεν μπορεί να επαφίεται ούτε σε προσωρινές λύσεις ούτε σε ημίμετρα.
Απαιτούμε
τώρα λύσεις, ευθύνη και σεβασμό.
Με
τιμή,
Για
την Ένωση Γονέων Θέρμης
Ο
πρόεδρος Ο γραμματέας
Φάνης
Καρκατζούνης Δημήτρης Κιουμουσίδης
Δεν υπάρχουν σχόλια