Συνέντευξη τύπου για τα ζητήματα που
ανακύπτουν από την κατασκευή του fly over, στην περιφερειακή οδό της
Θεσσαλονίκης, παραχώρησε ο επικεφαλής της περιφερειακής παράταξης «Πράξεις για
τη Μακεδονία» Χρήστος Παπαστεργίου.
Στην συνέντευξη, εκτός του εκπροσώπου
τύπου Αχιλλέα Μεταλούλη, παρευρέθηκαν ο περιφερειακός σύμβουλος Σταμάτης
Παπουλίδης και οι υποψήφιοι Νίκος Αρκουδογιάννης και Παναγιώτης Γουδαμάνης.
Παρούσα ήταν και η εκπρόσωπος του
γραφείου του προέδρου του ΠΑ.ΣΟ.Κ. Νίκου Ανδρουλάκη, στην Θεσσαλονίκη,
Αναστασία Γεωργιάδου.
Ο κ. Παπαστεργίου έθεσε μια σειρά
ερωτημάτων, κυρίως προς την κυβέρνηση, αλλά και προς την περιφέρεια:
𝟭. Ποιοί και με ποιά κριτήρια αποφάσισαν την αλλαγή του στρατηγικού σχεδίου
υποδομών και μεταφορών, που ομόφωνα, από όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, υπό
τον συντονισμό του Τ.Ε.Ε. Κεντρικής Μακεδονίας, είχε αποφασιστεί το 2010 ;
𝟐. Γιατί, ενώ η Εγνατία Οδός έχει ολοκληρώσει σε πολύ μεγάλο βαθμό τις μελέτες
κι έχουν εγκριθεί και οι μελέτες περιβαλλοντικών επιπτώσεων δεν προχώρησε ο
εξωτερικός δακτύλιος, που σημειωτέον έχει λιγότερο κόστος από το fly over και
είναι κύριο και όχι συμπληρωματικό έργο ;
𝟯. Υπάρχει μελέτη για την αντοχή του εδάφους στην βαριά κατασκευή της
υπερυψωμένης οδού και στο επιπρόσθετο βάρος των οχημάτων πάνω σε αυτήν ;
𝟰. Γιατί δεν δημοσιεύεται η οριστική μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων, ώστε
να έχουμε την ακριβή εικόνα των δασικών εκτάσεων που θα αποψιλωθούν ;
𝟱. Έχει συμβεί αποχαρακτηρισμός αναδασωτέων εκτάσεων ;
𝟲. Έχουν αρθεί, δικαστικά, απαλλοτριώσεις που αφορούν το έργο;
𝟳. Πριν ένα χρόνο ο αντιπεριφερειάρχης υποδομών κ. Μπίλλιας δήλωσε στο
Περιφερειακό Συμβούλιο, ότι «σε πλήρη συνεργασία με την κυβέρνηση, συμμετέχουμε
και παρεμβαίνουμε στα μεγάλα έργα υποδομής όπως το fly over». Τι ακριβώς
σημαίνει αυτό και γιατί ο κ. Τζιτζικώστας ισχυρίζεται ότι δεν υπάρχει καμία
ενημέρωση από την κυβέρνηση ;
𝟴. Γιατί αποφασίστηκε, το καλοκαίρι, η αναβολή της έναρξης των εργασιών ;
Προφανώς η κυβέρνηση και Περιφέρεια ήξεραν τι θα συμβεί και «προφυλάχθησαν» εν
όψει των αυτοδιοικητικών εκλογών. Αυτό όμως, πέρα από εμπαιγμό προς τους
πολίτες, οδήγησε και στην πρώτη αποζημίωση, αρκετών εκατομμυρίων ευρώ, προς
τους εργολάβους. Δεν υπάρχουν ευθύνες ;
𝟵. Όπως δήλωσε ο αντιπεριφερειάρχης ανάπτυξης κ. Γιουτίκας, οι μετρήσεις
δείχνουν πολύ μεγάλη αύξηση των αερίων ρύπων, στο πολεοδομικό συγκρότημα, λόγω
των μποτιλιαρισμάτων και ο κίνδυνος επιβολής προστίμου, από την Ε.Ε. είναι
σχεδόν βέβαιος, αφού ήδη τον Ιανουάριο έχουμε 12 ημέρες υπέρβασης των ορίων,
από τις 30, που επιτρέπονται ετησίως. Ποιοί είναι υπεύθυνοι γι' αυτό, όπως και
για τις επιπτώσεις στην υγεία των πολιτών ;
𝟭𝟬. Το κόστος των χαμένων ωρών χιλιάδων ανθρώπων από τις καθυστερήσεις, την
αυξημένη κατανάλωση καυσίμων και τις φθορές των οχημάτων ποιοί θα το επωμιστούν
; Τις επιπτώσεις στον τουρισμό ποιοί θα τις αντιμετωπίσουν ;
«Ασπιρίνες»
Ο κ. Παπαστεργίου χαρακτήρισε «ασπιρίνες
σε βαρέως πάσχοντα ασθενή», τα μέτρα που αποφασίστηκαν στην σύσκεψη στο ΥΜΑΘ
και διερωτήθηκε, γιατί η Περιφέρεια δεν ζήτησε να χρηματοδοτηθεί η διαπλάτυνση
της οδού Λαγκαδά και να διασφαλιστεί η υλοποίηση του έργου αναβάθμισης της Ε.Ο.
Θεσ/νικης - Ν. Μουδανιών από τον Κ12 έως την αερογέφυρα της Θέρμης, που
κινδυνεύει με απένταξη από το Ταμείο Ανάκαμψης ;
Αλλά πως να σχεδιάσει σωστά η
Περιφέρεια, όταν για την συντήρηση ύψους 8 εκ. ευρώ, της περιφερειακής οδού, με
προβλεπόμενο χρόνο ολοκλήρωσης 15 μήνες, από τις 31-7-20 έως τις 31-10-21, αυτή
ακόμη συνεχίζεται ... ;
Ο κ. Παπαστεργίου ζήτησε να σταματήσει η
κατασκευή του fly over και ανακοίνωσε την διαδικτυακή συλλογή υπογραφών, με
απόλυτη διασφάλιση των προσωπικών δεδομένων, στον ιστότοπο http://bit.ly/skg-flyover
Κάλεσε την κυβέρνηση να μην αποφασίζει
αυταρχικά για την Θεσσαλονίκη και την Κεντρική Μακεδονία και να επανέλθουμε
στον αρχικό στρατηγικό σχεδιασμό και την κατασκευή του εξωτερικού δακτυλίου,
τουλάχιστον -για αρχή- το δυτικό του τμήμα. Κι όταν ολοκληρωθεί και, δεδομένης
της λειτουργίας του ΜΕΤΡΟ και της βελτίωσης των υπηρεσιών του ΟΑΣΘ, οι
επικαιροποιημένες κυκλοφοριακές μελέτες θα δείξουν, αν όντως χρειάζεται το fly
over, ή είναι προτιμότερη η κατασκευή υπογείου τούνελ, που θα συνδέει τον
εξωτερικό δακτύλιο με την εσωτερική περιφερειακή.
Ο κ. Παπαστεργίου επισήμανε ότι η λύση
αυτή, δεν προκαλεί επιπτώσεις στο δάσος, δεν επιβαρύνει την υφιστάμενη
κυκλοφορία, αφού είναι νέα χάραξη και, όπως δείχνουν οι μελέτες της «Εγνατίας
Οδού» είναι φθηνότερη από το fly over.
Ο κ. Παπαστεργίου κατηγόρησε τον κ.
Ταχιάο ότι από σκοπιμότητα ή από άγνοια, συγχέει την εξωτερική περιφερειακή της
κυβέρνησης Κώστα Καραμανλή, που απορρίφθηκε από όλους, με τον εξωτερικό
δακτύλιο του στρατηγικού σχεδιασμού που έγινε ομόφωνα αποδεκτός από όλους και
είναι εντελώς διαφορετικό έργο. Χαρακτήρισε, τον κ. Ταχιάο και την κυβέρνηση
αναξιόπιστους, όπως αποδεικνύουν οι αποτυχημένες προβλέψεις και ενέργειες τους
για την έναρξη λειτουργίας του ΜΕΤΡΟ και το αλαλούμ που συμβαίνει με την
ανάπλαση της ΔΕΘ και τον κάλεσε να απαντήσει στο κρίσιμο ερώτημα: «πώς θα γίνει
η πληρωμή των εργολάβων και πόσο θα είναι το τελικό της ύψος;»
Κλείνοντας, υπενθύμισε την θετική
ανταπόκριση του κ. Τζιτζικώστα, στο αίτημα της περιφερειακής παράταξης «Πράξεις
για τη Μακεδονία» για ειδική συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου και ζήτησε
την άμεση διεξαγωγή της, ώστε «όλοι μαζί να απαιτήσουμε να τελειώσει το
αχρείαστο μαρτύριο του fly over».
Δεν υπάρχουν σχόλια