Πανελλήνιο Συνέδριο «Innovating STEM Education»
16-18 Δεκεμβρίου 2016
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο
Αθηνών
ΠΕΡΙΛΗΨΗ
«STEM» Ενίσχυση των ικανοτήτων των
εκπαιδευτικών
Το έργο συνολικής διάρκειας 24 μηνών
σχεδιάσθηκε και υλοποιείται με τη σύμπραξη του Erasmus+ Key Action 2 και τη συνεργασία των φορέων Ugdymo Pletotes Centras – Lithuania, CREF - Centro de Recursos Educativos e Formação – Portugal, της Επιμορφωτικής Κιλκίς -
Ελλάδα, της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Περιφερειακής Ενότητας Κιλκίς
– Ελλάδα και των Centro Autonómico de Formación e Innovación – Spain και Universiteit Van Amsterdam – Netherlands.
Ο σκοπός του είναι να δημιουργηθεί ένας
ικανός αριθμός εκπαιδευτικών, οι οποίοι θα εφαρμόσουν μία ενιαία
προσέγγιση διδασκαλίας STEM, βασισμένη στην ενοποίηση πρακτικής εφαρμογής
και διεπιστημονικής προσέγγισης και η οποία θα συμβάλει στην
προετοιμασία των μαθητών για μία επιτυχημένη επαγγελματική καριέρα αλλά και
στην πρόοδο της κοινωνίας στον 21ο αιώνα. Οι επιμέρους στόχοι του έργου είναι:
- Να αναπτύξει τις δεξιότητες των εκπαιδευτικών και τις ικανότητες που είναι
απαραίτητες για την υλοποίηση της εκπαίδευσης. - Να διερευνήσει νέες μορφές και
μεθόδους διδασκαλίας μέσω διεπιστημονικής θεώρησης και προσέγγισης του
πραγματικού κόσμου αλλά και εκπαιδευτικής αξιολόγησης. - Να κεντρίσει το
ενδιαφέρον των μαθητών σε τεχνικές δημιουργικότητας STEM μέσω ολοκληρωμένης
εμπλοκής και βιωματικών δραστηριοτήτων μάθησης. - Να αναπτύξει δεξιότητες των
μαθητών, όπως της δημιουργικότητας, της κριτικής σκέψης, της συνεργατικότητας
αλλά και βασικές ικανότητες (όπως η STMD = μαθηματική ικανότητα, βασικές
ικανότητες στην επιστήμη και την τεχνολογία, ψηφιακή ικανότητα). Για την
υλοποίηση του έργου προβλέπονται να υλοποιηθούν και να παραχθούν: - Μαζική
ανοιχτή online εκπαίδευση, Mooc: ένα online μάθημα με στόχο την ανοιχτή
πρόσβαση και συμμετοχή μέσω του διαδικτύου για την παροχή διαδραστικών
φόρουμ υποστήριξης των αλληλεπιδράσεων μεταξύ των εταίρων του έργου:
μαθητών, καθηγητών και των βοηθών διδασκαλίας, Long-Term (LTPD) πρόγραμμα
Επαγγελματικής Ανάπτυξης για τους καθηγητές. - Συλλογή των ορθών πρακτικών:
βίντεο μαθήματα με υπότιτλους και υποστηρικτικό υλικό (σχολιασμό, καθήκοντα,
μεθοδολογικό υλικό, για την καθημερινή χρήση των εκπαιδευτικών), - Συνεδριάσεις
των συντονιστών σχετικά με την ανάγκη και τη σημασία του έργου αλλά και για τη
συμφωνία υλοποίησής του με βάση την προηγούμενη εμπειρία
τους , επιλογή υποθεμάτων για LTPD, - Ορισμός δύο συντονιστών από κάθε χώρα, -
Πραγματοποίηση δύο κύκλων εκπαίδευσης για τους εμπειρογνώμονες, οι οποίοι θα
συμμετέχουν στην πρακτική άσκηση και θα εργάζονται σε LTPD, - Βραχυπρόθεσμη
πρακτική άσκηση στα σχολεία STEM, η οποία θα περιλαμβάνει παρατήρηση των
μαθημάτων, βίντεο, - Εθνικό τελικό συνέδριο σε κάθε χώρα-εταίρο και ένα διεθνές
τελικό συνέδριο για τη διάδοση των αποτελεσμάτων του έργου, - Εκδόσεις,
πρακτικά εργαλεία και υλικό που αναπτύχθηκε από τους συμμετέχοντες κατά τη
διάρκεια της πρακτικής τους εκπαίδευσης και την οργάνωση μαθημάτων.
Λέξεις – κλειδιά: STEM, μαθητές εκπαιδευτικοί, δεξιότητες-ικανότητες,
Ο Ι.Λ. είναι Υπεύθυνος Σχολικών
Δραστηριοτήτων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κιλκίς. Επικοινωνία: Διεύθυνση
Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Περιφερειακής Ενότητας Κιλκίς. Επικοινωνία: Ανδρέα
Παπανδρέου 3, 61100, Κιλκίς, 234135338, politistika@dide.kil.sch.gr.
Ο Θ.Α. είναι Υπεύθυνος Σχολικού
Επαγγελματικού Προσανατολισμού του ΚΕ.ΣΥ.Π. της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας
Εκπαίδευσης Ηρακλείου. Επικοινωνία: Μονοφατσίου 8, 712 01, Ηράκλειο, 2810333783, kesyp@dide.ira.sch.gr.

















Δεν υπάρχουν σχόλια