Η πρόσφατη επίσκεψη του Υπουργού Υγείας
στο Νοσοκομείο Κιλκίς συνοδεύτηκε από ανακοινώσεις που αναμφίβολα θα έλεγε
κανείς, κινούνται προς τη σωστή κατεύθυνση. Η λειτουργία του (ξανά)
ανακαινισμένου Τμήματος Επειγόντων Περιστατικών (ΤΕΠ), οι διαβεβαιώσεις για την
κάλυψη όλων των κενών οργανικών θέσεων του νοσηλευτικού προσωπικού, η δέσμευση
για χρηματοδότηση ύψους 170.000 ευρώ για την ανακαίνιση δύο κλινικών, της
Καρδιολογικής και ΩΡΛ-Οφθαλμολογικής, καθώς και η ανάδειξη νέων υπηρεσιών
υγείας, αποτελούν θετικές εξελίξεις για το Νοσοκομείο μας και τους πολίτες του
νομού Κιλκίς με την προϋπόθεση να πραγματοποιηθούν σε εύλογο χρονικό διάστημα.
Είχαμε την ευκαιρία να θέσουμε τα
πραγματικά προβλήματα του Νοσοκομείου μας αλλά και να μεταφέρουμε τα αιτήματα
των εργαζομένων. Μεταξύ αυτών, την ένταξη του Νοσοκομείου στις Άγονες ζώνες
τύπου Α’, το καθολικό ζήτημα της ένταξης των υγειονομικών στα Βαρέα και
Ανθυγιεινά Επαγγέλματα χωρίς αποκλεισμούς και αδικίες, τη δημιουργία του
Ενιαίου Νοσηλευτικού κλάδου των ΠΕ, ΤΕ, και ΔΕ νοσηλευτών, την κάλυψη όλων των
κενών οργανικών θέσεων και την ενίσχυση όλων των υπηρεσιών που σήμερα
λειτουργούν στα όρια της αντοχής τους.
Ως εργαζόμενοι, δεν μπορούμε παρά να
αναγνωρίσουμε κάθε προσπάθεια που βελτιώνει τις υποδομές και τον
ιατροτεχνολογικό εξοπλισμό του Νοσοκομείου. Άλλωστε, εδώ και χρόνια διεκδικούμε
καλύτερες συνθήκες για τους ασθενείς και τους εργαζόμενους. Οι κτιριακές
παρεμβάσεις είναι απαραίτητες και η αναβάθμιση των υπηρεσιών υγείας αποτελούν
πάγιο αίτημα των εργαζομένων και της τοπικής κοινωνίας και αφορούν τη
λειτουργία της Μονάδας Εντατικής Θεραπείας (ΜΕΘ),
τη λειτουργία του σύγχρονου ψηφιακού Μαστογράφου
(εγκατεστημένος από το 2020),
την επαναλειτουργία του
Γαστρεντερολογικού Ιατρείου και της σύγχρονης Ενδοσκοπικής μονάδας για τη
διενέργεια διαγνωστικών αλλά και επεμβατικών πράξεων (αναστολή λειτουργίας από
το 2024) και να μην περιορίζονται σε απλές διαβεβαιώσεις, υποσχέσεις και
ανακοινώσεις στον τοπικό τύπο με φωτογραφίες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης,
προσφιλή τακτική το προηγούμενο διάστημα χωρίς κανένα αποτέλεσμα.
Με αφορμή τα πρόσφατα «εγκαίνια» να
επισημάνω ότι, ένα νέο ΤΕΠ όσο σύγχρονο και αν είναι δεν μπορεί να λειτουργήσει
αποτελεσματικά, δεν μπορεί να αναπτύξει νέες υπηρεσίες υγείας και ούτε μπορεί
να υποστηρίξει με προχειρότητες και χωρίς προγραμματισμό το νέο ηλεκτρονικό
σύστημα διαλογής ασθενών (triage) που προωθεί το Υπουργείο Υγείας, χωρίς
επαρκείς νοσηλευτές, γιατρούς, τραυματιοφορείς, διοικητικούς και λοιπό
προσωπικό.
Ωστόσο, η πραγματικότητα δεν εξαντλείται
στους τοίχους που βάφονται, στα κτίρια που χρονολογούνται από το 1936 και του
1952 που θα ανακαινιστούν ή στα εγκαίνια που πραγματοποιούνται άρον άρον χωρίς
να έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες και πριν την τελική παραλαβή του έργου στο
Τμήμα των Επειγόντων Περιστατικών με την αμφιλεγόμενη χωροταξική διάταξη αλλά
και στις αστοχίες που παρουσιάζονται πριν την ολοκλήρωση των εργασιών.
Το μεγαλύτερο πρόβλημα λοιπόν, που καλείται να αντιμετωπίσει η Διοίκηση
του Γ. Νοσοκομείου Κιλκίς και η Νοσηλευτική Διεύθυνση, εκτός από τα σοβαρά
προβλήματα των κτηριακών εγκαταστάσεων, είναι και παραμένει η δραματική έλλειψη
ιατρικού και νοσηλευτικού προσωπικού.
Το Γ. Νοσοκομείο Κιλκίς αξίζει σύγχρονες
εγκαταστάσεις, αξίζει όμως επαρκές προσωπικό, αξιοπρεπείς συνθήκες εργασίας και
πολιτικές που θα εξασφαλίζουν τη βιωσιμότητα των υπηρεσιών υγείας και τέλος οι
πολίτες δικαιούνται να γνωρίζουν ότι πίσω από κάθε επιτυχημένη λειτουργία μιας
κλινικής ή ενός τμήματος βρίσκονται εργαζόμενοι που δίνουν καθημερινό αγώνα.
Ένας αγώνας που συχνά
διεξάγεται με ελλιπείς βάρδιες, συσσωρευμένες άδειες, συνεχείς μετακινήσεις
προσωπικού και αυξανόμενες ανάγκες περίθαλψης.
Εξακολουθούμε να επιμένουμε στο αίτημα μας
για την επιπλέον χρηματοδότηση ύψους 170.000 ευρώ, σκοπός της οποίας είναι
η ανακαίνιση των δυο κλινικών του Νοσοκομείου μας,
της
ΩΡΛ-Οφθαλμολογικής και Καρδιολογικής κλινικής, να επισημάνουμε ότι είναι
εξαιρετικά σημαντική η δέσμευση του Υπουργού Υγείας κ. Άδωνι Γεωργιάδη, με τη
συμβολή και παρουσία του Αντιπροέδρου της Βουλής κ. Γεωργίου Γεωργαντά,
δέσμευση που θα πρέπει σε εύλογο χρονικό διάστημα να υλοποιήσει η 4η ΥΠΕ με τη
χρηματοδότηση του Νοσοκομείου με μοναδικό γνώμονα,
τη
βελτίωση των συνθηκών νοσηλείας των ασθενών και των παρεχόμενων υπηρεσιών
υγείας.
Να θυμίσουμε εδώ, πως η συντήρηση ο
εξωραϊσμός, και η ανακαίνιση του Τμήματος Επειγόντων
Περιστατικών, του Ακτινολογικού Τμήματος και των Τακτικών Ορθοπεδικών Ιατρείων είχε προηγηθεί με επιχορήγηση της Δημοτικής Αρχής, συγκεκριμένα με το
ποσό των 130.000 ευρώ προς το
Γ. Νοσοκομείο Κιλκίς, χρήματα που θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν
για την ανακαίνιση δυο κλινικών, δυστυχώς τα χρήματα των δημοτών σπαταλήθηκαν
χωρίς αντίκρισμα, χωρίς κανένα προγραμματισμό, καθώς μετά την ανακαίνιση
σε σύντομο διάστημα ξηλώθηκαν τα πάντα και ξεκίνησε εκ νέου η ανακαίνιση
μέσω του Ευρωπαϊκού Ταμείου Ανάκαμψης.
Η επίσκεψη του Υπουργού Υγείας μπορεί να
αποτελέσει μια αφετηρία. Το ζητούμενο, όμως, είναι οι εξαγγελίες να μετατραπούν
σε πράξεις και οι δεσμεύσεις να συνοδευτούν από ουσιαστικές λύσεις στα
προβλήματα γιατί ένα νοσοκομείο δεν κρίνεται μόνο από τα εγκαίνια που γίνονται,
αλλά κυρίως από την ποιότητα των υπηρεσιών που μπορεί να προσφέρει κάθε μέρα
στους ασθενείς του.
Και αυτή η ποιότητα περνά πρώτα από τους ανθρώπους που το
υπηρετούν.
Κιλκίς 26/6/2026
Πασχάλης Μασούρας

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου