Ερώτηση Στέφανου Παραστατίδη προς την Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και
Αθλητισμού με θέμα: «Ακάλυπτα κενά και χιλιάδες χαμένες ώρες διδασκαλίας στα
σχολεία του Νομού Κιλκίς»
Κοινοβουλευτική ερώτηση προς την Υπουργό
Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού κατέθεσε σήμερα ο Βουλευτής και Τομεάρχης
Παιδείας ΠΑΣΟΚ – Κίνημα Αλλαγής, Στέφανος Παραστατίδης σχετικά με τα ακάλυπτα
κενά και τις χιλιάδες χαμένες ώρες διδασκαλίας στα σχολεία του Νομού Κιλκίς.
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της σχετικής
ερώτησης:
Η κατάσταση στον Νομό Κιλκίς αποκαλύπτει
με τον πιο χαρακτηριστικό τρόπο την αδυναμία και την αδιαφορία της κυβέρνησης
και του Υπουργείου Παιδείας να εξασφαλίσουν την εύρυθμη λειτουργία των
σχολείων. Παρά τις μεγαλόστομες εξαγγελίες, οι «εκπτώσεις» στις προσλήψεις
αναπληρωτών έχουν ως αποτέλεσμα χιλιάδες χαμένες διδακτικές ώρες και μαθητές
χωρίς δασκάλους και καθηγητές.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που δίνουν τόσο η
ΕΛΜΕ Κιλκίς όσο και ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας, μετά και τη Β΄ φάση προσλήψεων παραμένουν δεκάδες ακάλυπτα κενά σε
βασικές ειδικότητες. Συγκεκριμένα:
Από τα 148 κενά λειτουργικά κενά
στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση καλύφθηκαν στην Α’ φάση 33 στη
γενική εκπαίδευση και 15 στην ειδική αγωγή, αφήνοντας συνολικά 100 κενά
για την Β’ φάση, κατά την οποία διορίστηκαν μόλις 26 γενικής και
1 ειδικής αγωγής. Άρα έχουμε 73 κενά μετά και την ολοκλήρωση της
Β’ φάσης προσλήψεως αναπληρωτών.
Το αποτέλεσμα είναι, σχεδόν ένα μήνα μετά
την έναρξη της σχολικής χρονιάς, να έχουν χαθεί πάνω από 15.000 ώρες διδασκαλίας,
με το Υπουργείο να «εξοικονομεί» κονδύλια εις βάρος των μαθητών.
Αντίστοιχα στην Πρωτοβάθμια
Εκπαίδευση παραμένουν 70 συνολικά κενά (γενικής παιδείας, ειδικοτήτων
και ειδικής αγωγής) μετά και την Β’ φάση πρόσληψης αναπληρωτών.
Τα λειτουργικά κενά έχουν ως συνέπεια να
εξελίσσεται ένα σχέδιο υποβάθμισης που οδηγεί τις διευθύνσεις εκπαίδευσης στην άμεση
ανάγκη και μάλιστα μετά την έναρξη του σχολικού έτους, για σύμπτυξη τμημάτων
προς εξοικονόμηση εκπαιδευτικών και ωρών, δημιουργώντας τεράστια αναστάτωση σε
εκπαιδευτικούς και γονείς.
Η εικόνα αυτή αποτελεί κατάφωρη προσβολή
του δικαιώματος στην ισότιμη και ποιοτική εκπαίδευση, ιδιαίτερα σε έναν νομό
που παραδοσιακά αντιμετωπίζει κοινωνικές και γεωγραφικές δυσκολίες πρόσβασης
στην εκπαίδευση.
Κατόπιν των ανωτέρω,
Ερωτάται η κα Υπουργός:
1.
Επιβεβαιώνει τα στοιχεία που δίνουν οι
εκπαιδευτικοί φορείς του Κιλκίς για τα δεκάδες ακάλυπτα κενά και τις χιλιάδες
χαμένες ώρες;
2.
Υπάρχει το συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα
κάλυψης των κενών σε Γ΄ φάση προσλήψεων;
3.
Πώς σκοπεύει το Υπουργείο να αντιμετωπίσει
τις ιδιαίτερα οξυμένες ελλείψεις στην Παράλληλη Στήριξη και στα Τμήματα
Ένταξης του Κιλκίς, όπου δεκάδες μαθητές με ειδικές ανάγκες παραμένουν
χωρίς υποστήριξη;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου