Pages

Τετάρτη 11 Ιουνίου 2025

ΕΝΤΥΠΩΣΙΑΣΕ Η ΕΝΝΟΙΟΛΟΓΙΚΗ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ ΤΟΥ KRUEZ ΣΤΑ ΧΘΕΣΙΝΑ ΕΓΚΑΙΝΙΑ ΤΟΥ ΥΨΙΛΟΝ

 

Εντυπωσίασε η εννοιολογική ζωγραφική του Kruez στα χθεσινά εγκαίνια του Ύψιλον  

Έξι γνώριμες προσωπογραφίες, σε ασπρόμαυρο καμβά, αντλημένες από τα έγκατα του μύθου και της ιστορίας, που η Υπεροψία και η Υποταγή στα πάθη τους στάθηκαν ολέθριες για τους ίδιους και τους λαούς τους, συμβολισμοί, υπόρρητα φιλοσοφικά μηνύματα,  πρόσωπα αθέατα με την πρώτη ματιά στις επί μέρους εικόνες, σε μια συμμετρία γραμμών, που στεφανώνεται από κόκκινες σταγόνες, μία ακόμη συμβολική παραπομπή στο αίμα της δυστυχίας, συνθέτουν την έκθεση ζωγραφικής ‘’Το Ύψιλον’’ του Πεδινιώτη στην καταγωγή εικαστικού Σταύρου Ζώτου (Kruez), η οποία εγκαινιάστηκε χθες το απόγευμα στην Καπναποθήκη της Αυστροελληνικής.

Η έκθεση ζωγραφικής, που παρουσιάζεται για πρώτη φορά στο κοινό και είναι ενταγμένη στο φετινό πρόγραμμα των Ελευθερίων του Δήμου Κιλκίς, εντυπωσίασε για την αρτιότητα της θεματολογίας της και την προλογική της παρουσίαση, συνδυασμένη με υποβλητική μουσική και τη χορευτική δραματουργία της χορεύτριας – χορογράφου Καλλιόπης Σφήκα.

Την πρωτοτυπία της καλλιτεχνικής δημιουργίας του κ. Ζώτου, η οποία στηρίζεται στην εννοιολογική ζωγραφική, προσπαθώντας να συλλάβει και να αποτυπώσει μέσα από το έργο του το βαθύτερο νόημα μιας ιδέας επισήμανε στον σύντομο χαιρετιστήριο λόγο του  ο Δήμαρχος Κιλκίς Δημήτρης

Κυριακίδης

Ο γνωστός ηθοποιός και σκηνοθέτης Ζαχαρίας Ρόχας, επισκοπώντας το έργο του Kruez στάθηκε στην προσήλωση του καλλιτέχνηστο σχέδιο, ως προφανή επιρροή των σπουδών του στο Πολυτεχνείο, ορίζοντας τον χώρο με σαφήνεια, στην συνειδητή επιλογή του ασπρόμαυρου ως μέσου υποβολής του θεατή στην περιπέτεια του δίπολου και στις αναδυόμενες δεύτερες, τρίτες ή και πολλαπλές κρυμμένες εικόνες, που εντείνουν το δραματικό αποτέλεσμα και χαρίζουν στον θεατή ένα έργο τέχνης πρωτόγνωρο, μια απόλυτα προσωπική γραφή, που δεν έχει ειδωθεί στην σύγχρονη τέχνης και όποιος τη δει μια φορά, δεν την ξεχνά ποτέ. Στο έργο του Kruez προσέθεσε αναδύονται έκπτωτοι άγγελοι με φτερά από ατσάλι, που δεν χαϊδεύουν όταν σε αγκαλιάζουν αλλά ανοιγοκλείνουν στον αέρα σαν τεράστια ψαλίδια και λιανίζουν σάρκες και όνειρα, αφέντες ενός παραδείσου, που οι ίδιοι μετατρέπουν σε κόλαση. Τα φτερά τους σχηματίζουν το Υ της υπεροψίας και της υποταγής.

Για τον εικαστικό είπε, τέλος, ότι η ζωγραφική του έχει προέλθει από βαθιά έρευνα, φιλοσοφική ανησυχία και κατανόηση για την ιστορία και την ανθρώπινη περιπέτεια.

Τα πρόσωπα, τα οποία έχουν κεντρική θέση στην έκθεση του κ. Ζώτου είναι ο Νεβρόδ από την Παλαιά Διαθήκη, ο Ρωμαίος αυτοκράτορας Νέρων, ο Χίτλερ, ο Τσιν Σι Χουάνγκ, ο πρώτος αυτοκράτορας της Κίνας, ο Μίδας, ο Νάρκισσος από τη μυθολογία, ενώ στην Καπναποθήκη φιλοξενείται και ένας ακόμη πίνακας με τον Βιτρούβιο άνθρωπο, στον οποίο συμπλέκονται τα



















πάθη και οι αδυναμίες των κύριων πρωταγωνιστών της έκθεσης.

Τα εγκαίνια της έκθεσης ‘’Το Ύψιλον’’ τίμησαν με την παρουσία τους και οι Αντιδήμαρχοι Θεμιστοκλής Κοσμίδης, Ελένη Πατλάκη και πολλοί συντοπίτες του καλλιτέχνη από το Πεδινό. 

Η έκθεση είναι επισκέψιμη για το κοινό έως και την Κυριακή 15 Ιουνίου με ώρες λειτουργίας από τις 11:00 έως τις 20:00. 


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου