Το τελευταίο χρονικό διάστημα πληθαίνουν
οι πολύ ορθές και ουσιαστικές πρωτοβουλίες για την προσέλκυση όσων συμπατριωτών
μας δεν άντεξαν τις συνθήκες ασφυξίας που έχουν προκληθεί στην ελληνική
οικονομία τα τελευταία έτη και έχουν μεταναστεύσει στο εξωτερικό. Παράλληλα με
αυτήν την κατάσταση και την εύλογη κραυγή αγωνίας, λαμβάνει χώρα και μια
παράλληλη τραγωδία. Οι «εντός των τειχών» ψάχνουν εναγωνίως τρόπους διαφυγής
και δεν τους βρίσκουν. Με τον πρόσφατο παραλογισμό του «ασφαλιστικού συστήματος
Κατρούγκαλου» που ψήφισε σύσσωμη η συμπολίτευση (ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ) υπεραυξήθηκαν οι
ασφαλιστικές εισφορές των ελεύθερων επαγγελματιών και επιστημόνων (φτάνουν
μέχρι και 38,5% επί του εισοδήματος), με αποτέλεσμα προστιθέμενοι των υπέρογκων
φορολογικών υποχρεώσεων να «δημεύουν» επί της ουσίας το ήδη μειωμένο εισόδημα
αυτών (φτάνει ως το 85% του εισοδήματος το άθροισμα φόρων, τελών, προκαταβολής
και ασφ.εισφορών), αλλά και να οδηγούν σε περαιτέρω απώλεια θέσεων εργασίας και
κρατικών εσόδων. Ο μέσος νέος επαγγελματίας σήμερα προσπαθεί να βρει ευκαιρίες
στον χώρο της παροχής υπηρεσιών και εμπορίου. Υπό τις συνθήκες αυτές, όμως, και
οι λίγοι νέοι επαγγελματίες που τόλμησαν να ξεκινήσουν τον επαγγελματικό τους
βίο στην Ελλάδα καταδικάζονται στην οικονομική ασφυξία.
Τα κόμματα της συμπολίτευσης που
άντλησαν το 2015 από τη νεολαία αντισυστημική ψήφο διαμαρτυρίας, όταν
διαμαρτύρονταν δίχως σχέδιο και με μόνο όπλο τον λαϊκισμό, τα απλουστευμένα
ψεύδη και την εκμετάλλευση των δυσκολιών που όλοι αντιμετωπίζουμε στην καθημερινότητά
μας, ψήφισαν δίχως «πολιτική αιδώ» την κατάργηση από 1.1.2017 όλων των ευνοϊκών
διατάξεων στο ασφαλιστικό σύστημα για νέους επαγγελματίες και νέους επιστήμονες
(άρθρο 39 παρ.4 ν.4387/2016)! Εν συνεχεία προσπάθησαν να «χρυσώσουν το χάπι»
προσθέτοντας μεταβατικές διατάξεις, τις οποίες με τη σειρά τους εν συνεχεία
κατήργησαν. Πλέον, στην χώρα μας το να είσαι νέος επαγγελματίας αποτελεί πράξη
εθνικού ηρωισμού. Και σαν να μην έφτανε αυτό, εμφανίζεται ο Διοικητής του ΟΑΕΕ
δηλώνοντας ότι όσοι δεν επιθυμούν την πληρωμή των εδώ ασφαλιστικών εισφορών,
μπορούν να πάνε στην Βουλγαρία. Ο πολιτικός αμοραλισμός και η λεκτική
χυδαιότητα σε όλο τους το μεγαλείο!
Είναι λυπηρό να βλέπεις τόσο ποιοτικό
ανθρώπινο δυναμικό να παραμένει εγκλωβισμένο, αντί να είναι η «ατμομηχανή» της
ελληνικής οικονομίας. Μόνο η μείωση της άμεσης φορολογίας και η ύπαρξη σαφών
φοροδοτικών και ασφαλιστικών κινήτρων για νέους επαγγελματίες μπορούν να
συγκρατήσουν τα κύματα φυγής στο εξωτερικό και να προσελκύσουν και όσους ήδη
έχουν φύγει προσφέροντας σε άλλες χώρες τις υπηρεσίες τους. Το ανθρώπινο
δυναμικό της χώρας μας είναι το μεγαλύτερο κεφάλαιο για την φυγή προς τα
εμπρός. Σε μια «γηρασμένη» χώρα, όμως, απαιτείται πολιτική τόλμη προκειμένου να
σηματοδοτηθεί αυτή η πολιτική αλλαγή.
Και αυτήν την τόλμη δεν την έχουν όσοι
συνειδησιακά και ιδεολογικά απεχθάνονται την ελεύθερη οικονομία και επιθυμούν
να διαχειρίζονται την μιζέρια και τη δυστυχία. Η αλλαγή είναι επιβεβλημένη.
Το παρόν άρθρο δημοσιεύθηκε στην
Εφημερίδα "Ελεύθερος Τύπος"
Γιώργος Κώτσηρας
|
|
Δικηγόρος - Διδάκτωρ Νομικής
|
|
Αναπληρωτής Γραμματέας Επιστημονικών Φορέων ΝΔ
|
|
Πολιτευτής ΝΔ στην Περιφέρεια Αττικής
|

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου