Το σύνολο της Κοινοβουλευτικής
Ομάδας της Νέας Δημοκρατίας κατέθεσε ερώτηση,
την οποία συνέταξε ο αρμόδιος Τομεάρχης Υποδομών, Μεταφορών και
Δικτύων κ. Κ. Καραμανλής προς τους
Υπουργούς Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Εσωτερικών και Διοικητικής
Ανασυγκρότησης, Οικονομίας , Ανάπτυξης και Τουρισμού και Οικονομικών με θέμα: «Οι καταστροφικές επιπτώσεις στην οικονομία, στις
επιχειρήσεις και τον τομέα των μεταφορών από τη συνεχιζόμενη κατάληψη της
σιδηροδρομικής γραμμής στην Ειδομένη»
Ακολουθεί
το πλήρες κείμενο της ερώτησης:
Κύριοι
Υπουργοί,
Η
συνεχιζόμενη κατάληψη της σιδηροδρομικής γραμμής της Ειδομένης από παράτυπους μετανάστες
και πρόσφυγες για περισσότερες από 50 ημέρες, έχει προκαλέσει πολλαπλές
αρνητικές επιπτώσεις στην οικονομία, στις επιχειρήσεις αλλά και τον τομέα των
μεταφορών, τις οποίες μέλη της κοινοβουλευτικής ομάδας της Νέας Δημοκρατίας
έχουν επισημάνει τόσο με δηλώσεις τους, όσο και με ερωτήσεις τους, στο πλαίσιο
του κοινοβουλευτικού ελέγχου.
Ενδεικτικά
σας αναφέρουμε την επίκαιρη ερώτηση του κου Κωστή Χατζηδάκη, η οποία συζητήθηκε
στις 21 Απριλίου, χωρίς να λάβουμε επαρκείς απαντήσεις από την Υφυπουργό κα. Μ.
Χρυσοβελώνη, μια που ο κ. Χρ. Σπίρτζης απέφυγε να προσέλθει στην Ολομέλεια, τις
ερωτήσεις της κας Ντ. Μπακογιάννη (15/4), των κ.κ. Β. Κικίλια και Στ. Καλαφάτη
(4/5), καθώς και τη δήλωση (24/3) εκ μέρους της Νέας Δημοκρατίας του κου Κώστα
Καραμανλή.
Κοινή
πεποίθηση όλων μας αποτελεί το γεγονός ότι το Κράτος είναι ουσιαστικά απόν,
αδυνατεί να διασφαλίσει το στοιχειώδες και το αυτονόητο: την ελεύθερη διακίνηση
προϊόντων και την ομαλή λειτουργία των συγκοινωνιών.
Πρόκειται
για μια πρωτοφανή κατάσταση, που δεν έχει προηγούμενο σε άλλη προηγμένη
ευρωπαϊκή χώρα.
Οι
ευθύνες της κυβέρνησης είναι προφανείς. Προκαλεί αναμφίβολα εντύπωση η αδράνεια
που επιδεικνύουν οι αρμόδιοι υπουργοί σε μια κραυγαλέα περίπτωση παρακώλυσης
συγκοινωνιών, με άμεσες αρνητικές συνέπειες στην οικονομία, στις επιχειρήσεις
αλλά και την εν γένει εικόνα της χώρας.
Ο
αποκλεισμός της σιδηροδρομικής γραμμής έχει τις ακόλουθες επιπτώσεις:
–
Επιφέρει καίριο πλήγμα στις εξαγωγικές επιχειρήσεις, ιδιαίτερα της Βορείου
Ελλάδος. Αναγκάζονται να επιλέγουν άλλες διαδρομές για τη μεταφορά προϊόντων,
που αυξάνουν το κόστος ενώ υποχρεώνονται να μεταφέρουν τα προϊόντα τους μέσω
Βουλγαρίας, κάτι που έχει αρνητική επίπτωση στους χρόνους παράδοσης αλλά και
στις σχέσεις με τους πελάτες τους.
Είναι
χαρακτηριστικό ότι η διαδρομή μέσω Βουλγαρίας διαρκεί έως και δύο ημέρες
παραπάνω σε σχέση με τη διαδρομή μέσω της σιδηροδρομικής γραμμής της Ειδομένης,
ενώ το επιπλέον κόστος υπολογίζεται στα 5-10.000 ευρώ ανά συρμό.
–
Απαξιώνεται το δίκτυο μεταφορών της χώρας και ιδιαίτερα η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, με
αποτέλεσμα να μειώνεται και η αξία της εταιρείας αλλά και το ενδιαφέρον
επενδυτών, εν όψει της επικείμενης αποκρατικοποίησης της εταιρείας.
Είναι
χαρακτηριστικό ότι η ζημιά στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ εκτιμάται στα 5 εκατ. ευρώ, ενώ
παράλληλα από τα μέσα Απριλίου υπάρχουν εκτεταμένες ακυρώσεις φορτίων από
διαμεταφορικές εταιρείες και εταιρείες logistics.
– Υπάρχει
καθυστέρηση στην μεταφορά και παράδοση πρώτων υλών σε ελληνικές επιχειρήσεις,
κάτι που προκαλεί προβλήματα στην παραγωγική δραστηριότητα και στον
επιχειρηματικό σχεδιασμό τους.
Πρόκειται
για επιχειρήσεις από όλο το φάσμα, από τη βιομηχανία έως το λιανεμπόριο, αλλά
ακόμα και επιχειρήσεις στρατηγικής σημασίας, όπως η ΔΕΗ.
– Πολλές
πολυεθνικές εταιρείες, που διακινούν τα προϊόντα τους στην Ευρώπη μέσω του
λιμανιού του Πειραιά και του σιδηροδρομικού δικτύου, ενδέχεται να αναστείλουν
την επέκταση των δραστηριοτήτων τους στην Ελλάδα ή ακόμα χειρότερα να
εγκαταλείψουν τη χώρα.
Θυμίζουμε
ότι ήδη από τον περασμένο Δεκέμβριο η HewlettPackard γνωστοποίησε ότι θα
μεταφέρει τα προϊόντα της στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη μέσω του λιμένα
Κόπερ της Σλοβενίας, ενώ άλλες πολυεθνικές εταιρείες όπως π.χ. η Sony, η
Huawei, η Cisco, η SCA, η AtlasTapes, η AlphaGlass κ.ά. εξετάζουν πλέον
εναλλακτικές διαδρομές.
– Είναι
υπαρκτός ο κίνδυνος να προκύψει οικονομική επιβάρυνση για το Ελληνικό Δημόσιο
αφού κάποιες εταιρείες ενδέχεται να απαιτήσουν την καταβολή αποζημιώσεων, λόγω
της ζημιάς που υφίστανται από τον συνεχιζόμενο αποκλεισμό της σιδηροδρομικής
γραμμής στην Ειδομένη.
Κατόπιν
των ανωτέρω
ερωτώνται οι κύριοι Υπουργοί
ερωτώνται οι κύριοι Υπουργοί
1. Με
δεδομένο ότι όλες οι μέχρι τώρα προσπάθειες της κυβέρνησης για την απομάκρυνση
των παράτυπων μεταναστών και των προσφύγων έχουν στεφθεί με αποτυχία, ποια
είναι τα εναλλακτικά σενάρια που εξετάζονται προκειμένου να απελευθερωθεί άμεσα
η σιδηροδρομική γραμμή στην Ειδομένη;
2. Έχετε
προβεί σε επίσημη αποτίμηση του κόστους που προκαλείται από το συνεχιζόμενο
αποκλεισμό στην εθνική οικονομία και τις επιχειρήσεις; Ποιος θα επωμιστεί το
κόστος αν κάποιες επιχειρήσεις που χρησιμοποιούν τη σιδηροδρομική γραμμή
εγείρουν απαιτήσεις αποζημιώσεων από το δημόσιο;
3.
Αντιλαμβάνεται η κυβέρνηση ότι η απαξίωση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και του δικτύου της θα
επιφέρει καίριο πλήγμα στην οικονομία, δεδομένου ότι η ιδιωτικοποίησή της
βρίσκεται σε κομβικό σημείο, με την αναμονή κατάθεσης δεσμευτικών προσφορών
μέχρι τις 31 Μαΐου;
ΑΠΟ ΤΟ
ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου